Judecătorii de la Curtea Europeana de Justiție din Luxemburg au respins cererea formulată de compania Nestlé. În 2016, conform hotărârii luate de aceștia, Nestlé a trebuit să demonstreze că batonul KitKat este recunoscut în fiecare țară membră UE. Populara companie de dulciuri a reușit să demonstreze caracterul distinctiv al ciocolatei KitKat în zece țări – Danemarca, Germania, Spania, Franța, Italia, Olanda, Austria, Finlanda, Suedia și Marea Britanie – dar nu a putut face același lucru și în cazul Belgiei, Irlandei, Greciei sau Portugaliei. 

 

Această hotărâre judecătorească a luat presiunea de pe umerii mai multor companii, ale căror produse sunt similare cu KitKat. Un exemplu relevant este batonul „Kvikk Lunsj”, un produs norvegian care a apărut la numai doi ani după KitKat. Cu o vechime de aproximativ 80 de ani pe piață, ciocolată norvegiană are un gust total diferit de produsul Nestlé, însă vizual nu se disting aproape deloc. 

 

În anul 2002, compania Nestlé, cunoscută la nivel global, a cerut o marcă comercială pentru logoul KitKat, apel ce nu a întâlnit obstacole. Însă, a fost solicitată și o marcă comercială pentru forma batonului, sau "patru bare trapezoidale aliniate pe o bază dreptunghiulară", a declarat un consilier juridic de top al UE.