Gigantul cosmeticelor Revlon a ajuns în punctul de a da faliment după ce mai multe vedete și-au lansat propriile mărci. Și inflația a jucat un rol important, iar compania solicitat punerea sub protecția Capitolului 11, după ce a încercat să facă față concurenței.
Compania de cosmetice Revlon riscă să dea faliment după ce o serie de celebrități și-au lansat propriile mărci și s-au bucurat de un real succes. Alte probleme sunt: întreruperea lanțurilor de aprovizionare și inflația.
Cu toate astea, Revlon Inc a solicitat punerea sub protecția Capitolului 11, mai ales de când noile mărci s-au promovat în online și au atras o mulțime de clienți.
Miercuri, producătorul de lac de unghii și ruj deținut de miliardarul Ron Perelman a depus dosarul la o instanță specializată din Districtul de Sud al New Yorkului. În SUA, punerea sub protecția Capitolului 11 permite unei companii să își continue munca, dar să găsească o modalitate de rambursare a datoriilor către creditori.
Decizia Revlon a venit după ce Wall Street Journal a scris că firma a început discuții cu creditorii pentru o re-eșalonare a plății datoriilor în încercarea de a evita falimentul.
Vânzările lui Revlon au stat din ce în ce mai prost din cauza blocajelor din aprovizionare, pierzând spațiu la raft în magazinele din SUA. Mărcile Kylie Cosmetics (Kylie Jenner) și Fenty Beauty de Rihanna au fost mult mai atrăgătoare pentru femei, iar gigantul cosmeticelor și-a pierdut locul în topuri.
Istoria gigantului cosmeticelor Revlon
Revlon are o vechime de 90 de ani, începând prin a vinde lac de unghii în perioada Marii Depresiuni. Șefii au introdus și rujuri, iar în 1955, marca era deja faimoasă în majoritatea statelor.
Compania Revlon a apărut 1 martie 1932 la New York, fondată de doi frați Charles & Joseph Revson, alături de chimistul Charles Lachman. Aceștia au găsit un proces de fabricație unic și eficient, lansandu-se pe piață în primă fază cu un singur produs și anume un „smalt de unghii” (ojă). Femeile au fost atrase pe loc de produsele inedite, dar alte mărci au reușit să își facă o promovare mai bună.
Un moment important pentru companie a fost anul 1937, în care a apărut primul anunț de publicitate în cunoscuta revistă New Yorker Magazine. Aceasta a fost perioada în care Revlon a dat lovitura și a devenit un brand de lux.
În timpul celui de-al Doilea Război Modial, compania a creat produse de machiaj și produse conexe pentru armata Statelor Unite ale Americii. La scurt timp, Revlon a devenit al doilea producător de produse cosmetice din Statele Unite, potrivit Rivier.ro.