Comori inestimabile descoperite pe Centura Capitalei. Vestigiile au peste 7.000 de ani

Comori inestimabile descoperite pe Centura Capitalei. Vestigiile au peste 7.000 de ani Sursa foto: Facebook

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor a fost informat că pe șantierul de pe Autostrada A0 (Centura Capitalei) s-au făcut descoperiri arheologice importante. Muncitorii au găsti artefacte despre care se crede că datează de acum 7.000 de ani, din Epoca Bronzului.

Descoperire arheologică pe Autostrada A0

Oficialul de la transporturi a precizat că descoperirea arheologică nu va afecta lucrările pentru Autostrada 0.

Obiectele au fost descoperite pe șatierul Lotului 1 Nord de pe Centura Bucureștiului, iar lucrările de construcție se desfășoară în paralel cu săpăturile arheologice. Arheologii au împărțit perimetrul în 12 situri. Patru sunt prevăzute  în documentația Studiului de Fezabilitate, iar alte opt au fost deschise suplimentar.

„Descoperiri arheologice importante: Obiecte care datează de 7000 (5000 I. Hr).  Am fost într-o vizită pe șantierul Lotului 1 Nord al Autostrăzii București #A0, unde antreprenorul a început lucrărirle de cercetare arheologică, lucrări care se desfășoară în paralel cu etapa de proiectare. Situația este următoarea:

Ne puteți urmări și pe Google News

au început lucrările de cercetare arheologică în teren, care vizează 12 situri, atât a cele 4 situri prevăzute în documentația Studiului de Fezabilitate, cât și a celor 8 situri suplimentare, găsite pe teren;

activitatea de cercetare arheologică se desfășoară pentru primele 2 situri din zonele Bâcu (Giurgiu) și Zurbaua (Ilfov), cu 7 arheologi, 6 utilaje, 8 camioane și 60 „muncitori, iar în perioada următoare este prevăzută începerea activității si pe siturile nr. 3 și 4 din Buftea (Ilfov)”, a transmis Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.

Lucrările de construcție nu vor fi sistate

Oficialul a mai adăugat că pe situl 1 (Bâcu) s-a desoperit ceea ce pare a fi un adăpost care datează din secolul VII-VI îHr, iar pe sectorul Zurbaua, pe situl 2 arheologii susțin că au descoperit vestigii din perioada neolitică. din Epoca Bronzului.

Arheologii au perimetrat terenul, cu excepția a douăz zone de pădure situate între 7+000 - km 9+000 și km 13+400 - km 14+400, unde se impune emiterea documentației necesare pentru scoaterea din fondul forestier.

„Pe situl 1 (Bâcu) a fost descoperită o locuire din perioada secolelor VI-VII p. Chr., iar pe situl 2 (Zurbaua) au fost descoperite vestigii din Neolitic, Epoca Bronzului, Hallstatt, La Tene, secolele VI-VII p. Chr.;

!!! chiar dacă s-au descoperit situri arheologice suplimentare, acestea nu vor impacta negativ, din punct de vedere al termenului de execuție, graficul lucărilor.

au fost executate lucrările de deminare ale terenului pe întregul traseu, cu excepția celor două zone de pădure, între km 7+000 - km 9+000 și km 13+400 - km 14+400, unde este nevoie de emiterea avizelor necesare pentru scoaterea din fondul forestier”, a scris pe Facebook, Ionel Scrioșteanu.

Situri arheologice pe Autostrada A0

Sursă foto: Arhiva EvZ

34 de luni vor dura lucrările de construcție pentru Autostrada A0

Activitatea de pe siturile arheologice nu vor afecta lucrările de construcție pentru Autostrada A0. Urmează ca săptămâna viitoare constructorul să depună documentele necesare pentru eliberarea Autorizațiie de Construire, așa cum este prevăzut în graficul contractual.

„Activitatea de cercetare arheologică pentru situl 1 (Bâcu) este coordonată de domnul arheolog Florentin Munteanu, iar pentru situl 2 (Zurbaua) de domnul Silviu Ene, arheolog la Institutul de Arheologie "Vasile Pârvan", cărora le mulțumim! La sfârșitul cercetării arheologice vom reveni cu detalii despre descoperirile din teren”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.

Lucări de peste 815 milioane de lei

Proiectul de construcție pentru Centura Capitalei prevede executarea a două pasaje supraterane, după cum urmează:

  • Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m;
  • Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m.

Valoarea contractului se ridică la puțin peste 815 milioane de lei, cu finanțare din fonduri europene nerambursabile. În condiții normale de lucru, lucrările ar trebui să dureze 34 de luni, din care 12 pentru faza de proiectare, iar alte 22 pentru lucrările propriu-zise. Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului este localizat între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca.