Codul Rutier se modifică din nou. Noi obligații pentru șoferii. Va fi iar scandal cu amenzile

Trafic rutier Sursa foto: Arhiva EVZ

Camera Deputaților a votat un proiect de lege care aduce schimbări în Codul Rutier. Toți șoferii vor fi obligați să respecte o obligație valabilă momentan doar pentru anumite anumite sectoare de drum în mai multe situații.

Camera Deputaților a votat un proiect de lege care aduce noi obligații pentru șoferi. Toți conducătorii auto vor fi obligați să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, precum este cunoscută în rândul șoferilor, atunci când circulă și pe drumurile naționale sau pe cele județene. Propunerea legislativă trebuie să fie promulgată de președintele Klaus Iohannis pentru a ajunge în Monitorul Oficial.

Mai exact, modificarea care va fi introdusă în Codul Rutier presupune ca toți conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere să fie obligați să circule tot timpul cu faza scurtă aprinsă sau cu luminile pentru pentru circulația diurnă „pe toate categoriile de drumuri publice”. Această obligați există deja în Codul Rutier, dar numai pentru anumite drumuri publice.

Este vorba de autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene. Această nouă prevedere este valabilă și pentru șoferii de tractoare agricole sau forestiere. Este important de precizat că legislația rutieră obligă motocicliștii să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării pe drumurule publice, fără a preciza anumite sectoare de drum.

Care sunt drumurile naționale din România

Anumite drumuri din țara noastră pot fi încadrate în două categorii în acelalași timp, fie drumurile naționale, fie drumuri europene. Un exemplu în acest sens este drumul național 1 (DN 1 -- București - Ploiești - Brașov - Cluj-Napoca - Oradea) care se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 -- Brest, Franța - Irkeshtam, Kîrghîzstan).

Proiectul de lege aprobat de Camera Deputaților are drept scop completarea legislației naționale din domeniul circulației rutiere. Această propunere vine în contextul în care legislația din mai multe țări europene prevede că toți șoferii sunt obligați să folosească luminile de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului.

Scopul acestei măsuri este de a reduce numărul de accidente auto. Statisticile Uniunii Europene arată că țara noastră se află pe unul dintre ultimele locuri în clasamentul siguranței auto. În fiecare an se înregistrează aproape 100 de decese cauzate de astfel accidente, în timp ce media europeană este de 49 de cazuri, potrivit Avocatnet.ro.