CNAIR informează că a fost încheiat un acord pentru studiul de fezabilitate al proiectului de drum expres Cluj – Dej, care va avea o lungime de 75 de kilometri. Contractul are o durată de 21 de luni și costă 27,5 milioane lei fără TVA.
CNAIR, acord pentru drumul expres Cluj–Dej
Compania de Drumuri informează că, pe 23 decembrie 2024, CNAIR a încheiat un contract care poartă numele „Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum Expres Cluj – Dej”.
Ofertantul câștigător este firma Specialist Consulting SRL, care este partenerul principal și cele două firme asociate Specialist Smart Group SRL și Perfect Consult Europe SRL.
Contractul CNAIR, finanțat din fonduri externe nerambursabile
Conform CNAIR, valoarea contractului de servicii este de 27.521.381,44 Lei, fără TVA.
Durata totală a contractului este de 21 de luni, din care 18 luni for fi alocate pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
În conformitate cu obiectivele strategice ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din cadrul Planului Investițional 2021-2030, contractul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (Programul Transport, aferent perioadei de programare bugetară a UE 2021-2027).
Drumul expres Cluj-Dej va reduce considerabil timpul petrecut în trafic
Obiectivele sale includ sustenabilitatea, dezvoltarea economică și dubla utilizare a infrastructurii de transport.
„Construcţia viitorului Drum Expres Cluj – Dej la o lungime estimată de 75 km va contribui la o serie de efecte pozitive aşteptate, după cum urmează:
- reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare între localităţile Cluj şi Dej, cât şi conexiunea cu viitoarele drumuri, Drum Transregio Gilău - Apahida (TR Feleac, indicativ TR 35) respectiv Autostrada A3 Transilvania,
- îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului rutier,
- reducerea numărului de accidente, precum şi îmbunătăţirea confortului în timpul călătoriei,
- reducerea poluării sonore în zona localităţiilor urbane Cluj – Dej,
- reducerea emisiilor de poluanţi şi a impactului negativ asupra mediului, prin creşterea fluenţei atât a traficului de tranzit, deviat pe autostrăzi, cât şi a traficului rămas în zona urbană”, a comunicat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.