Avertismentul a fost lansat după ce directorul general al CNADNR a inspectat șantierul. Constructorul care a câștigat contractul este Romstrade, companie aflată în insolvență, și care nu a finalizat lucrările.

„Acest drum nu aparține CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvență. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvență, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecință, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreținere și să continuăm ceea ce nu s-a facut până acum”, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, citat de Mediafax.

Conform acestuia, garanțiile de bună execuție sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta "garanții expirate", pentru care CNADNR a instituit însă măsura sechestrului asiguratoriu, pentru diferența de 40 de milioane compania făcând demersuri de executare silită a Romstrade. CNADNR își calculează pagubele și va apela la instanță pentru a obține inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade.

Constructorul a demarat lucrările de modernizare a Transalpinei în 2007, dar muncitorii au fost retrași de pe șantier în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache, supranumit „Regele Asfaltului”. În acest context, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporție de 75-80%, însă șoseaua nu are elemente de siguranță, de genul parapetelor de protecție, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor. Pentru a evita accidente, CNADNR va menține circulația închisă până la finalizarea litigiului cu Romstrade.

Drumul din nori

În perioada 1 iulie 2014 – 31 octombrie 2014 este deschisă circulaţia pe drumul naţional DN 7C –  Transfăgărăşan, între km 0+000 localitatea Bascov, judeţul Argeş şi km 151+955 intersecţie cu drumul naţional DN1 Braşov – Sibiu, judeţul Sibiu. Participanţii la trafic sunt rugaţi să respecte semnalizarea rutieră existentă, în contextul în care pe acest traseu sunt restricţii şi zone periculoase, pe mai multe sectoare fiind pericol de căderi de pietre. CNADNR mai precizează că pe aceste sectoare de drum nu se recomandă staţionarea. De asemenea, pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 şi km 130+000 (Bâlea Cascadă) se interzice circulaţia pe timpul nopţii, între orele 21:00 – 07:00.

Construit la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu, Transfăgărășanul este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, fiind supranumit și „drumul din nori”. În apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea ajunge la altitudinea de 2.042 metri. Transfăgărășanul este situat pe locul al doilea ca altitudine în România după șoseaua Transalpina (DN67C), cu 2.145 m, din Munții Parâng.