La Velvet Underground, concept barul pop-art deschis de curând în zona Izvorul Rece, se servesc vinuri fine, maşini şi motoare „made in Italy“.
Ca să daţi de Velvet, trebuie să găsiţi banana uriaşă cocoţată pe-o clădire de pe strada Ştefan Mihăileanu. Odată reperat fructul exotic din plastic galben, nu mai sunt decât doi-trei paşi până în concept barul pop-art, pitit de nişte italieni întrun subsol cu decor stilat. Unul dintre cele mai noi locuri de distracţie urbană, Velvet Underground este mai mult decât un bar unde poţi să bei un pahar de „Lolita“ - vin roşu sec de la Podere Castorani al lui Jarno Trulli, pilotul de Formula 1 cu Toyota, - sau o Caipiroska făcută după reţeta internaţ ională standard.
Locul e recomandat şi amatorilor de maşini sau motoare „made in Italy“ - expuse în curte şi la intrarea în club -, şi iubitorilor de mobilă şi bijuterii à la Milano, dar şi clubberilor liniştiţi, care ştiu să se bucure de muzici mixate de Haute Culture (de la Şuie Paparude), Marika sau Sinkronize. Iar până la sfârşitul lunii martie, Velvet va fi punct de atracţie şi pentru cei care apreciază reţeta „art&food“. Canapele Cadillac, barman din Milano Pe scări în jos e drumul către Velvet Underground. Pereţii sunt garnisiţi cu plăcuţe de înmatriculare, iar sub podelele transparente stau aliniate multe banane şi reviste „motorizate“. Canapeaua alb-roşie Cadillac în stilul anilor ’60, realizată întocmai după modelul tapiţeriei vechii maşini, pe care stai relaxat sorbind din cocktailul cu mentă şi lime, poate fi cumpărată cu 800 de euro. Şi scaunele albe, tip cocoon, pot fi luate acasă Dacă nu aveţi chef de shopping, bucuraţi-vă pe îndelete de reţetele (non)alcoolice, lichide, preparate de Matteo Giacobbe. Regula casei e simplă: „Lăsaţi berea, beţi vin!“. Tipul din spatele barului, unul dintre asociaţi, a venit de la Milano la Bucureşti şi se mândreşte cu peste 60 de cocktailuri şi o pivniţă plină cu vinuri italieneşti necunoscute papilelor gustative de pe malurile Dâmboviţei. Un cocktail servit de Matteo costă aproximativ 30 de lei, iar un pahar de vin - 12 lei. Nostalgii din anii ’60 Cei cinci acţionari au deschis Velvet cu gândul la The Velvet Underground, cunoscuta formaţie rock a anilor ’60. Aşa se explică şi banana-emblemă de la intrare, asemă nătoare celei desenate de Andy Warhol pe coperta discului de debut al trupei americane. „Prima dată am vrut să facem un showroom cu maşini de lux şi motociclete. Apoi am zis să găsim şi un loc de relaxare, pentru prieteni. Aşa s-a născut Velvet Underground“, spune italianul Gianluca Gregis, unul dintre acţionari.
Pentru decorul cu dichis nu au avut un plan exact, în fiecare zi au mai îmbunătăţit imaginea subsolului cu câte o plăcuţă de înmatriculare, o canapea, un scaun, o masă pitică, un tablou cu Maseratti. „E un concept nou pentru România, un loc în care găseşti şi maşini, şi motoare, şi un vin bun. În scurt timp, clienţii vor găsi în bar şi bijuterii sau ochelari, iar la etaj se va deschide restaurantul“, adaugă Gregis. Promite că restaurantul va fi cu specific italian, dar nu cu pizza şi paste: „Va fi art&food. Nu doar o mâncare bună, pusă pe o farfurie albă“. PROGRAM ŞI DETALII Deschis după ora 18.00, şase zile din şapte Velvet Underground, barul marcat cu banană pe strada Ştefan Mihăileanu, nr. 21 (zona Izvorul Rece), e deschis marţi, miercuri, joi şi duminică, de la orele 18.00 la 24.00, iar vineri şi sâmbătă, de la orele 18.00 la 3.00. Lunea e închis.
În fiecare zi, după ora 18.00, vă puteţi bucura de aperitivul milanez, la pachet cu muzica difuzată de Virgin Radio, Velvet fiind singurul punct de difuzare al reţelei în România. Dacă vreţi să ştiţi ce vin bun a mai sosit în pivniţă, cine mai mixează sau ce maşină mai e de vânzare la Velvet, daţi click pe http://velvetundergroundclub.blog spot.com. Aviz cunoscătorilor: Gianluca Gregis şi-a scos la vânzare automobilul TVR Tuscan Speedsix!