Clasamentul celor mai valoroase branduri de lux în 2023

Sursa foto: dreamstime.com

Valoarea cumulată de primele 10 branduri de lux din lume a scăzut cu 4% față de anul trecut. În ciuda acestui lucru, Louis Vuitton se află și în 2023 pe primul loc în topul celor mai valoarese companii de lux la nivel global.

Cea mai recentă analiză realizată în cazul brandurilor de lux la nivel global arată că valoarea primelor 10 companii din această categorie a scăzut cu 4% în anul 2023. În același timp, a fost înregistrată o scădere de 20% a valorii brandurilor globale din top 100.

Louis Vuitton a urcat de pe locul 10 pe locul opt în Topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri globale din lume, în timp ce Hermès a ajuns de pe locul 27 pe poziția 19. Chanel a rămas pe locul al treilea în clasamentul celor mai valoare 10 mărci de lux și a urcat de pe locul 45 până pe 31 în top 100 cele mai valoroase branduri globale.

„Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux din lume pentru al 18-lea an consecutiv. Gigantul francez a deținut această poziție de la prima ediție a clasamentului global Kantar BrandZ, singurul brand cu aceasta performanță dintre toate sectoarele analizate. Cu o creștere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, față de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creștere, având o îmbunătățire a valorii sale financiare de 9%”, se precizează în analiza BrandZ.

Cele mai valoare 10 branduri de lux din lume

Raportul a scos în evidență și modul în care brandurile de lux au reușit să își valorifice capitalul de marcă și puterea de a susține poziționarea de preț de categorie premium. Clasamentul celor mai valoare 10 mărci de lux din lume rămâne aproape neschimbat față de anul trecut. Topul este condus de Louis Vuitton, compania franceză fiind urmată de Hermès. Este important de precizat că ocupanta locului secund și-a păstrat aceeași poziție ca în 2022 chiar dacă nu are un ambasador al mărcii. Succesul s-a bazat pe calitatea produselor comercializate, geanta Birkin fiind unul dintre cele mai apreciate produse.

„În vremuri cu instabilitate economică, brandurile de lux au oferit alinare, confort și continuitate consumatorilor cu mai multe resurse financiare. Dar, în același timp, sunt o sursă de inspirație pentru consumatorul de nivel mediu. Brandurile de lux știu cum să-și valorifice atuurile distinctive de marcă astfel încât să stimuleze vânzările – de la produse cosmetice la prețuri accesibile, la poșete emblematice, logo-urile lor se întrepătrund cu ideile pe care le au majoritatea oamenilor despre calitate și succes, ajutându-le astfel pe branduri să traverseze cu bine perioadele de fluctuații ale pieței.”, a spus Martin Guerrieria, coordonatorul BrandZ de la Kantar.

Brandurile de lux care și-au crescut valoarea în 2023

Podiumul este închis de Chanel, care alături de Dior și Louis Vuitton sunt singurele mărci de lux care au crescut din punct de vedere valoric în ultimul an. Dior a înregistrat o creștere de 11,4 miliarde de dolari, adică 9%. În același timp, Chanel a avut o creștere totală a mărcii de 56 de miliarde de dolari, cu 6% față de anul 2022. China a rămas și în 2023 cea mai mare piață pentru mărcile de lux în ciuda faptului că au fost înregistrate vânzări mai mici față de anul trecut. Clasamentul celor mai valoroase 10 branduri globale de lux în 2023 arată astfel:

  1. Louis Vuitton - 124,822 de miliarde de dolari
  2. Hermès - 76,299 de miliarde de dolari
  3. Chanel - 55,928 de miliarde de dolari
  4. Gucci - 23,306 de miliarde de dolari
  5. Dior - 11,442 de miliarde de dolari
  6. Cartier - 9,725 de miliarde de dolari
  7. Rolex - 7,899 de miliarde de dolari
  8. Tiffany&Co - 6,124 de miliarde de dolari
  9. Saint-Laurent/YSL - 6,023 de miliarde de dolari
  10. Prada - 4,921 de miliarde de dolari

„Cele mai performante mărci de lux din clasamentul din acest an au fost susținute de un capital de marcă puternic, ceea ce a condus la câștiguri mai mari și mai rapide pentru proprietarii și acționarii brandurilor. Continuarea investițiilor în activități de marketing la cel mai ridicat nivel joacă un rol critic pentru mărcile de lux. Cele mai valoroase branduri de lux la nivel mondial arată că succesul rămâne posibil pentru mărci, în ciuda contextului volatil de acum și dovedesc că și brandurile cu prețuri mult mai mari pot continua să crească, cu strategia și monitorizarea potrivite.”, a mai spus Guerrieria, se precizează în analiza Kantar BrandZ.