CJUE tranșează problema asigurărilor

CJUE tranșează problema asigurărilor

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că „nu este obligatorie asigurarea bicicletelor electrice”.

CJUE a decis că bicicletele electrice nu sunt incluse în obligativitatea de asigurare a autovehiculelor, scrie cotidianul italian La Stampa.

Bicicleta electrică nu e alimentată exclusiv de o putere mecanică, a consideră CJUE

Acestea nu sunt alimentate exclusiv de o putere mecanică, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).

Judecătorii s-au pronunțat cu privire la calificarea juridică a unei biciclete electrice implicate într-un accident grav, pentru a stabili dacă victima este conducătorul unui „autovehicul” sau dacă ar putea avea dreptul la despăgubiri automate, deoarece este „utilizator vulnerabil al străzii”.

Ne puteți urmări și pe Google News

În hotărârea sa, Curtea de Justiție a constatat în primul rând că directiva europeană privind răspunderea civilă decurgând din circulația autovehiculelor, nu conține indicii care să stabilească dacă forța mecanică ar trebui să joace un rol exclusiv în punerea în mișcare a unui vehicul.

Ce spune Directiva privitoare la asigurări

Totuși, directiva se referă la „asigurarea autovehiculelor”, expresie care, în limbajul curent, se referă în mod tradițional la asigurarea de răspundere civilă rezultată din circulația vehiculelor precum motociclete, autoturisme și camioane, care sunt deplasate exclusiv de către o forță mecanică.

Curtea de Justiție a UE a reamintit, apoi, obiectivul directivei, care este de a proteja victimele accidentelor rutiere cauzate de autovehicule.

CJUE decide că biciletele nu merg destul de repede pentru a provoca daune similare cu cele ale autovehiculelor

„Acest obiectiv nu impune ca bicicletele asistate electric să se încadreze în conceptul de vehicul, conform directivei”, a decis Curtea de Justiție a UE.

Vehiculele care nu sunt conduse exclusiv de forță mecanică, cum ar fi o bicicletă asistată electric care poate accelera fără a pedala până la o viteză de 20 km/h, nu sunt capabile să provoace terților pagube fizice sau materiale similare cu cele pe care le pot provoca motocicletele, mașinile, camioanele sau alte vehicule conduse exclusiv de o forță mecanică, acestea din urmă putând circula în mod semnificativ mai repede, a concluzionat Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

(Traducerea: Oana Avram, RADOR RADIO ROMÂNIA)