O analiză efectuată în 18 sectoare diferite (de la cele sociale la cele financiare), arată unde confidențialitatea noastră este cea mai expusă riscului, începând cu rețelele sociale și livrarea de alimente.
Care sunt aplicațiile care, atunci când le folosim, captează cele mai multe date personale? Potrivit unui studiu realizat de pCloud, social media și aplicațiile se concentrează ce lmai mult pe livrarea de alimente.
Cercetări suplimentare, efectuate de Surfshark, au încercat să meargă mai departe și să ofere o imagine completă, în 18 domenii specifice (de la social media la streaming, de la jocuri, la finanțe) pentru a oferi alternative celor care nu doresc ca datele lor să fie colectate (și apoi, deseori distribuite) semnalând aplicațiile care captează mai puține date personale.
Surfshark a comparat activitățile a 200 de aplicații pentru a confirma ceea ce ştiam deja, mai mult sau mai puțin, și anume că cele mai populare și răspândite aplicaţii sunt și cele care „fură” cele mai multe date personale de la utilizatori: pentru a înțelege acest lucru, cercetătorii au folosit pentru fiecare aplicație individuală privacy details de la App Store (Apple) și au văzut care sunt cele mai active în captarea datelor de la utilizatori în cele 32 de segmente raportate de Cupertino.
Facebook, Instagram și Messenger se află pe primele locuri ale listei, însă nu toate rețelele sociale sunt la fel. Clubhouse apare ca fiind cea mai puțin invazivă dintre toate, la fel şi servicii precum Cisco's Webex Meeting sau Dust (ale cărui mesaje dispar, care utilizează toate instrumentele de protecție a comunicațiilor private) şi care nu colectează date.
Studiind clasamentul Surfshark, vedem cum aplicațiile Google sunt printre cele mai eficiente în colectarea datelor: YouTube este activ în 24 de segmente din 32, Gmail în 19, Chrome în 13, în timp ce mult mai puțin curioase vizavi de datele noastre personale sunt browsere precum Edge, servicii de poștă electronică cu plată precum Spike, sau servicii de streaming precum Netflix (aflat undeva la jumtătatea clasamentului) și Kanopy, care nu este disponibile în Italia.
În domeniul financiar, PayPal colectează cele mai multe date (în 26 de segmente), în timp ce MoneyGram captează doar 8. Dacă interesul principal îl reprezintă criptomonedele, informațiile personale sunt colectate pe scară largă de Coinbase, în timp ce Crypto Pro păstrează doar „identificatorul personal”. Dintre aplicațiile legate de cumpărăturile online, Amazon este cel care colectează cele mai multe informații personale, 26 de segmente diferite de date, în timp ce Etsy se mulţumeşte doar cu 12. Interesant de constatat că activitatea pe care o considerăm ca fiind cea mai periculoasă, navigarea pe internet, potrivit Surfshark este în realitatea cea care colectează cele mai puține date. (Rador)