Cine poate beneficia de tichetele sociale pentru rechizite. Cererile se depun începând de azi

Sursa foto: Dreamstime.com

Elevii care se află într-o situație materială precară vor putea primi tichete sociale pentru rechizite în valoare de 500 de lei. Cererile pentru acordarea sprijinului financiar se depun începând de azi, iar inspectoratele școlare le pot depune până pe 23 septembrie.

Elevii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial, care au o situație materială precară se pot înscrie pentru a primi ajutorul financiar de 500 de lei, la care se adaugă și cei 200 de lei din bursele sociale.

Părinții acestora trebuie să depună o cerere în acest sens, la secretariatul școlii unde este înscris elevul, în termen de cinci zile de la începerea anului școlar.

Elevii defavorizați vor primi 500 de lei

Inspectoratele școlare vor comunica Ministerului Educației lista beneficiarilor pentru anul școlar 2022-2023 până la data de 23 septembrie 2022.

Cu cei 500 de lei primiți se vor putea achiziționa rechizite necesare școlii, cum ar fi articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței, se arată în Legea nr. 133/2020.

În ceea ce privește beneficiarii, aceștia pot fi:

  • preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate;
  • elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care se află în întreținerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară, adică 1.275 de lei.

Cum se depun cererile

Cererile pentru acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind competența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de cinci zile de la începerea anului școlar, potrivit președintelui Edupart, Iulian Cristache.

În ceea ce privește actele necesare pentru a obține ajutorul financiar, acestea sunt:

  • Cerere tip – de la secretariatul colegiului (sau de pe site-ul colegiului) şi dosar tip PLIC;
  • Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;
  • Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care semnează atât dirigintele cât şi elevul);
  • Adeverinţă în original cu venitul lunar realizat de fiecare membru de familie (unde e cazul) pe ultimele 12 luni, inclusiv valoarea tichetelor de masă dacă este cazul;
  • Talon de şomaj / talon de pensie / talon de pensie alimentară (unde este cazul)
  • Documente din care reiese venitul din bursa acordată elevului şi fraţilor elevilor sau studenţilor dacă bursa a fost acordată neîntrerupt pe lunile respective, sau declaraţie pe propria răspundere care să susțină acest lucru;
  • Copie după taloanele cu alocaţia / alocaţia complementară pentru copii pe lunile respective;
  • Declarație pe propria răspundere (pentru persoanele majore din familie care nu au realizat venit pe lunile respective);
  • Adeverinţă de venit fiscal pentru persoanele majore din familie care nu sunt elevi / studenţi (de la FISC pe anul 2021);
  • Adeverinţă de la şcoală pentru fraţii elevi sau studenţi, potrivit româniatv.net.