Un turist chinez a cumpărat din Hong Kong un diamant în valoare de 38.500 de dolari. Este cel mai scump obiect vândut de Chow Sang Sang, cel mai mare lanţ de magazine de bijuterii din zonele locuite de chinezi, în perioada 2-8 februarie, vacanţa cu ocazia Anului Nou Chinezesc.
Turiştii chinezi au ajuns în număr record la Hong Kong în vancaţa de Anul Nou din acest an şi au spart banii pe diamante, cosmetice şi ceasuri, umflând profiturile retailerilor, relatează Bloomberg.
Veniturile Chow Sang Sang au crescut cu 17% în prima săptămână din noul an chinezesc şi în cele 12 zile care l-au precedat, potrivit lui Dennis Lau, directorul de vânzări al retailerului de bijuterii.
Chinezii vor reprezenta cea mai mare piaţă pentru produsele de lux în zece ani de acum încolo, cu o creştere medie de 21% pe an, estimează Aaron Fischer, analist la CLSA Ltd. din Hong Kong.
Această creştere este o binecuvântare pentru Hong Kong, destinaţia favorită pentru shopping a chinezilor, datorită faptului că produsele de lux sunt cu 30% mai ieftine, nefiind taxate în niciun fel, dar şi faptului că riscul de a fi contrafăcute este redus, spune Fischer.
Chinezii au devenit pasionaţi de cumpărăturile high-end de câţiva ani, iar "creşterea pare să accelereze", a declarat el.
Potrivit datelor Departamentului de Imigraţie din Hong Kong, nu mai puţin de 663.000 de vizitatori din Republica Populară Chineză au sosit în fosta colonie britanică în perioada 2-8 februarie. Anul trecut, numărul acestora a fost de 570.000.
Cei mai mari cumpărători de ceasuri elveţiene "Vânzătorii noştri de la standurile Rolex şi Tudor din cartierul Tsim Sha Tsui au fost atât de ocupaţi cu clienţii, încât nu aveau deloc pauze", susţine Anna Luk, managerul relaţiei cu investitorii la Emperor Watch&Jewellery Ltd. Compania este deţinută în proporţie de 7,4% de LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, şi şi-a dublat valoarea de piaţă anul trecut.
Însă cele mai vânate obiecte de către chinezi au fost ceasurile elveţiene Breguet. Acestea s-au vândut în sumă de peste 130.000 de dolari.
De altfel, Hong Kong, un oraş situat în sudul Chinei, cu o populaţie de aproximativ 7 milioane de locuitori, reprezintă cea mai mare piaţă pentru producătorii de ceasuri din Elveţia.
În jur de 20% din vânzările totale la export de anul trecut, în valoare de 16,2 miliarde de franci elveţieni (16,63 miliarde de dolari), au mers către Hong Kong.
Este o cotă de piaţă aproape dublă faţă de cea din SUA, conform datelor Federaţiei Industriei Elveţiene de Ceasuri.
Vânzările către China continentală, care nu include Hong Kong, Macau sau Taiwan, au reprezentat alte 7%.
Îşi arată succesul şi bunăstarea
"Clienţilor chinezi le plac ceasurile şi bijuteriile pentru valoarea lor intrinsecă, şi accesoriile sunt un vehicul important pentru a le sublinia bunăstarea şi succesul", au arătat analiştii Fisher şi Mariana Kou, într-un raport de cercetare, luna trecută.
"Circa 24% dintre respondenţii care câştigă aproximativ 41.976 yuani (6.400 dolari) pe an spun că le-ar plăcea să cheltuiască peste 50.000 yuani (7.600 dolari) pentru un ceas.
Comercianţii din oraş sunt avantajaţi şi de aprecierea monedei chinezeşti faţă de dolarul din Hong Kong, astfel vizitatorii din China continentală având o putere de cumpărare mai mare. Yuanul s-a apreciat cu 3,9% faţă de moneda din Hong Kong, anul trecut.
Aproape jumătate din produsele de lux vor fi cumpărate de chinezi, în 2020 Sa Sa International Holdings, un retailer de produse cosmetice şi de îngrijire a pielii din Hong Kong, şi-a crescut vânzările cu peste 10% în ultimul an.
Huang, o chinezoaică casnică, şi-a planificat să cheltuiască 100.000 de dolari din Hong Kong (12.800 de dolari americani) în timpul unei vizite de două zile în oraş.
"Este cu mult mai ieftin să-ţi faci cumpărăturile la Hong Kong, deoarece yuanul este mai puternic", a spus femeia, ţinând în mână o sacoşă plină cu haine de la Christian Dior şi cosmetice Estee Lauder, după o plimbare prin cartierul turistic Tsim Sha Tsui, pe 7 februarie.
Aproximativ 10% din mărfurile de lux din întreaga lume sunt cumpărate de către chinezi şi această categorie de consumatori va creşte cel mai mult în următorii cinci ani, spun Fisher şi Kou în raport. Dacă includem şi vânzările către turiştii chinezi care pleacă peste hotare, ponderea vânzărilor către chinezi ajunge la 15%.
"Având în vedere veniturile în creştere şi factorii sociali care îi susţin, ne aşteptăm ca cumpărătorii chinezi să înghită circa 44% din vânzările de produse de lux în 2020", susţin analiştii.