Autoritățile chineze au declarat că s-a încheiat perioada de încercare a celui de-al doilea portavion construit de către puterea asiatică.
Portavionul a navigat timp de cinci zile, perioadă în care a fost supus mai multor teste. Astfel, nava se alătura primului portavion chinezesc, formând una dintre cele mai puternice flote din lume, alături de alte vase militare moderne.
Nava care încă nu a primit un nume, a îndeplinit cu succes toate sarcinile propuse înainte de a se întoarce la șantierul naval unde a fost construită, în portul Dalian din nordul Chinei, conform mass-media de stat chineze.
Cel de-al doilea portavion din dotarea forțelor navale chineze are un deplasament de 50.000 de tone și urmează să fie lansat oficial la apă înainte de anul 2020, după sosirea elementelor necesare pentru decolarea și aterizarea avioanelor militare.
Liaoning, primul portavion al marinei militare chineze, era doar o cocă în mare parte goală, cumpărată din Ucraina. Nava a fost lansată oficial la apă în 2012, împreună cu noile avioane de vânătoare chinezești de tip J-15.
Ambele portavioane au la bază proiectul navelor din clasa Kuznetsov, al fostei Uniuni Sovietice, cu o punte de decolare de tip schi și o unitate propulsoare convențională, cu turbină și abur.
China face eforturi mari pentru a depăși SUA ca putere navală dominantă în Asia și deja se mândrește cu faptul că are numărul cel mai mare de nave militare din lume.
Beijingul susține că portavioanele sunt necesare pentru a-și proteja zona de coastă și rutele comerciale, fiind însă folosite și pentru susținerea pretențiilor Republicii Populare cu privire la Taiwan, sau pretențiile Chinei asupra Mării Chinei de Sud.