Influencer, amendat cu un milion de euro. A făcut bani dintr-o campanie pentru copii bolnavi

Influencer, amendat cu un milion de euro. A făcut bani dintr-o campanie pentru copii bolnavi Chiara Ferragni, acuzată că a indus consumatorii în eroare. Sursa Foto: Instagram

Chiara Ferragni, un influencer din Italia, este acuzată că și-a indus în eroare fanii. Aceasta a fost amendată de autorități cu suma de un milion de euro, după ce a spus că donațiile dintr-o campanie caritabilă ajung la un centru de copii bolnavi.

Chiara Ferragni, un influencer din Italia, a fost amendată cu un milion de euro după ce a fost acuzată că și-a indus în eroare consumatorii.

Chiara Ferragni este acuzată că a mințit în legătură cu vânzarea unui produs

Chiara Ferragni are aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram. Ea deține un brand de modă și o agenție de marketing, iar în 2021 a jucat în „The Ferragnez", un reality-serial de televiziune Amazon Prime despre viața ei.

Acum, ea este acuzată că a indus în eroare consumatorii în timpul unei campanii care a avut loc anul trecut, de Crăciun.

Ne puteți urmări și pe Google News

Totul s-a întâmplat prin intermediul unui parteneriat cu un brand de patiserie pentru a vinde un cozonac în ediție limitată.

Vedeta din mediul online a mințit publicul că donează în scopuri caritabile

Chiara Ferragni a spus că încasările vor merge în scopuri caritabile. Însă autoritățile italiene spun că donația nu s-a materializat niciodată.

În noiembrie 2022, ea a lansat un produs de patiserie în parteneriat cu marca italiană Balocco.

Pandoro, un desert tradițional italian de Crăciun, asemănător unui panettone, a fost ambalat într-o cutie roz, în loc de roșul festiv, și a prezentat o ilustrație a lui Ferragni, precum și numele și logo-ul ei.

Parteneriatul a fost anunțat pe Instagramul ei de la acea vreme ca fiind un proiect caritabil în beneficiul copiilor tratați pentru cancer osos la Spitalul Regina Margherita din Torino, Italia.

Chiara Ferragni, Italia

Autoritățile au lansat o anchetă și au scos adevărul la iveală

Autoritatea italiană pentru concurență a lansat o investigație. Concluziile acestei investigații au fost făcute publice pe 15 decembrie. Chiara Ferragni a precizat că tortul în ediție limitată a avut un preț de nouă euro, spre deosebire de versiunea clasică, care costa aproape patru euro.

Vedeta a „indus în eroare" consumatorii, făcându-i să creadă că prețul mai mare va duce la o donație către spital.

În schimb, Autoritatea a declarat că două companii asociate cu Ferragni au primit peste un milion de euro din această afacere. Singura donație a fost de 50.000 de euro de la marca de prăjituri, Balocco, în luna mai a anului precedent.

Chiara Ferragni și-a cerut scuze pe 18 decembrie

Ambele părți au fost amendate: Balocco cu 420.000 de euro, iar companiile lui Ferragni cu 1,075 milioane de euro:

„Această practică a limitat în mod semnificativ libertatea de alegere a consumatorilor. A profitat de sensibilitatea lor față de inițiativele caritabile", au declarat autoritățile despre cazul Chiara Ferragni.

Pe 18 decembrie, Ferragni a explicat situația într-o postare pe Instagram. Potrivit Associated Press, ea și-a cerut scuze și a promis să doneze un milion de euro spitalului, deși a spus că va contesta amenda.

Chiara Ferragni a spus că nu a supravegheat informațiile care au fost oferite consumatorilor. Pe viitor, ea nu va mai amesteca un parteneriat comercial cu un proiect caritabil.