CFR, investiții de 500 de milioane de euro pentru modernizare. Vom avea o nouă rută până în Grecia
- Cristian Raducanu
- 16 martie 2024, 16:23
Operatorul feroviar CFR a demarat lucrările de modernizare pentru infrastructura rutieră. Compania națională va moderniza pentru început o rută care dă mari bătăi de cap pasagerilor. Anunțul a fost făcut de senatorul PSD, Robert Cazanciuc.
CFR, investiții de 500 de milioane de euro pe ruta București-Giurgiu
Compania națională CFR ar urma să modernizeze ruta București-Giurgiu cu fonduri europene în valoare de 500 de milioane de euro. Ruta amintită a este printre primele proiecte de infrastructură feroviară din țară. Proiectul a fost început în urmă cu două secole în timpul domnitorului Al. Ioan Cuza și preluat ulterior de regele Carol I.
Cu toate că distanța dintre Capitală și Giurgiu este doar de 65 de kilometri trenurile CFR parcurg această rută în trei ore. Unul din motivele pentru care durata călătoriei este de trei ori mai mare decât ar fi normal ține de faptul că circulația feroviară este deviată din cauza unui pod care s-a prăbușit în urmă cu mai bine de zece ani.
„Nu întâmplător prima cale ferată din România este București- Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă la Grădiștea”, a declarat senatorul Robert Cazanciuc.
Lucrările de reabilitare vor fi gata în luna mai
Purtătorul de cuvânt al social-democraților a mai precizat că podul respectiv a fost reabilitat cu fonduri europene și va fi dat în folosință săptămâna viitare. Astfel,trenurie CFR nu vor mai fi deviate pe la Videle, iar distanța București-Giurgiu va fi acoperită în 60 de minute.
„Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră nu ca astăzi 3 ore”, a a adăugat Robert Cazanciuc.
Separat de faptul că ruta București-Giurgiu ar urma să fie reabilitată complet în luna mai, Cazanciuc a dezvănuit că CFR are în plan prelungirea rutei respective până în Grecia.
Ruta CFR care va lega România de Grecia
„În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria, Grecia”, a adăugat social-democratul Cazanciuc.
Studiul de fezabilitate a fost finanțat de Comisia Europeană și este inclus în proiectul de infrastructură Dunăre-Rin. Un proiect amplu, cu mai multe axe de transport, naval, rutier și feroviar.
De asemenea, guvernul de la București, cel de la sofia și cel elen lucrează la un proiect rutier interbalcanic, la coridorul nord-sud care ar urma să conecteze cele trei state printr-un drum de mare viteză și o rută feroviară care leagă orașul Alexandroupolis cu Ruse și Silistra.