Bohlin realizase un sistem de ejectare a piloţilor pentru avioanele Saab, înainte ca Volvo să îl angajeze, în 1958, în funcţia de inginer cu problemele de siguranţă. Centurile din acea vreme nu protejau partea superioară a corpului. Inginerului i-au trebuit doar 12 luni pentru a proiecta o nouă centură, identică cu cea care este folosită de şoferi şi pasageri din întreaga lume şi în ziua de azi.

Volvo nu a cerut niciun ban pentru centura de siguranţă, iar Bohlin şi-a răspândit ideea pe toate continentele. Inginerul a primit scrisori de mulţumire de la o mulţime de victime ale accidentelor rutiere, care au supravieţuit datorită centurii.

Volvo a estimat, în urmă cu zece ani, că dispozitivul a salvat peste un milion de vieţi. Boglin a primit Medalia de Aur din partea Academiei Regale suedeze în 1995 şi a fost inclus în Hall of Fame-ul inventatorilor în 2002, chiar în ziua în care a încetat din viaţă.