Editura Evenimentul si Capital

Cele șapte noi trenuri CAF au transportat în primele 40 de zile aproximativ 1,5 milioane de călători, parcurgând 80.902 km

14-08/14-metrou-nou-465x390
Autor: | | 0 Comentarii | 511 Vizualizari

În primele patruzeci de zile de la punerea în funcţiune, cele şapte trenuri Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret – produse de CAF Spania – au parcurs 80.902 km, transportând un număr de circa 1,5 milioane de călători. În perioada menţionată, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un număr de circa şase milioane de călători, trenurile noi preluând circa 25% din traficul total.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h. Trenurile de metrou vor fi puse în circulaţie pe magistrala a doua de metrou, eşalonat, în semestrul II al anului 2014

Introducerea în serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:

  • îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;
  • îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm), bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon;
  • înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3;
  • scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor);
  • scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche;
  • îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

Marele regret al lui Nicolae Ceausescu, inainte de MOARTE! Nu a apucat: Acum ma TERMINA el

Pagina 1 din 1





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI