Cele șapte noi trenuri CAF au transportat în primele 40 de zile aproximativ 1,5 milioane de călători, parcurgând 80.902 km
- Căt ălina Constantin
- 20 august 2014, 17:08
În primele patruzeci de zile de la punerea în funcţiune, cele şapte trenuri Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret – produse de CAF Spania – au parcurs 80.902 km, transportând un număr de circa 1,5 milioane de călători. În perioada menţionată, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un număr de circa şase milioane de călători, trenurile noi preluând circa 25% din traficul total.
Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h. Trenurile de metrou vor fi puse în circulaţie pe magistrala a doua de metrou, eşalonat, în semestrul II al anului 2014
Introducerea în serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:
- îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;
- îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm), bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon;
- înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3;
- scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor);
- scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche;
- îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.