Cele mai folosite escrocherii de Sărbători. Trebuie să vă feriți de aceste mesaje

Cele mai folosite escrocherii de Sărbători. Trebuie să vă feriți de aceste mesaje Hackeri. Sursa foto: Arhiva EVZ

Specialiștii au tras un semnal de alarmă că aceasta este una dintre perioadele preferate din an ale escrocilor online. Persoanele care fac comenzi pe internet sau primesc mesaje ciudate trebuie să fie foarte atente.

Sezonul sărbătorilor de iarnă este perioada preferată din an a escrocilor online. Ei se folosesc de naivitatea unor utilizatori pentru a-i păcăli. Specialiștii au tras un semnal de alarmă în acest sens. Ei au transmis că sunt unele mesaje pe care dacă le urmați ați putea să rămâneți fără banii din conturile voastre. Escrocii ar trimite un mail și spun că reprezentă o anumită instituție bancară. Ulterior, ei le cer oamenilor să acceseze un link motivând că contul lor le-a fost blocat. Escrocii chiar spun că acest lucru s-ar fi întâmplat pentru că o altă persoană ar fi încercat să se autentifice de mai multe ori.

„Este vorba despre nişte mailuri care vin în căsuţa noastră electronică, simulează a fi din partea băncii. Banca nu îţi va transmite astfel de solicitări, nu va încerca să valideze astfel de date prin email. De regulă te sună un operator sau există o altă modalitate mai securizată în care validează astfel de date extrem de importante.”, a explicat Mihai Roariu, manager de comunicare al Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC).

Escrocii se pot folosi și de telefoanele mobile ale oamenilor

Silviu Stehaie, expert în securitate cibernetică, a explicat că o altă variantă pentru escroci este și telefonul. Ei pot trimite mesaje pe numărul de telefon sau chiar pe rețelele de socializare. Aceste persoane se pot folosi chiar și de alte aplicații pentru a trimite un mesaj în legătură cu anumite produse care par mai ieftine. Stehaie a recomandat oamenilor să nu acceseze link-urile primite și să caute ei dacă acel magazin online există cu adevărat.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Dacă totuşi primim un mesaj, o reclamă la un produs care pare prea ieftin sau nu se potrivește cu ceea ce știm, în loc să dăm click pe link, putem sa deschidem noi site-ul introducând manual adresa magazinului să vedem dacă magazinul există, dacă e ok. Dacă oferim informaţii financiare primul pas ar fi să anunţăm poliţia şi să blocăm cardul respectiv”, a transmis Silviu Stehaie, potrivit Zcj.ro.