Indicatorii tehnico-economici pentru cel mai mare drum din România spre Ungaria au fost aprobați, iar autoritățile se așteaptă ca proiectul să aducă o serie de beneficii economice.
Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare (VO Satu Mare) - Oar (Graniţa Româno- Ungară - Drum Expres M49 Ungaria), investiţie în valoare de 1,087 miliarde lei cu o durată de execuţie de 24 de luni.
Guvernul a aprobat următorii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiţii: „lungime drum expres de 10,831 km; lăţime platformă drum expres 21,50 m; lungime drum de legătură 4,031 km; 2 noduri rutiere; 4 pasaje; 1 Centru de Întreţinere şi Coordonare; 2 Spaţii de servicii tip S3; lucrări de consolidare; lucrări hidrotehnice; lucrări de protecţia mediului”.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 şi Programului Operaţional Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
„Realizarea drumului expres va constitui o nouă legătură transfrontalieră Româno-Ungară, va conduce la creşterea volumului investiţiilor atrase direct şi indirect, cuantificând şi beneficii economice de tipul: reducerea costului cu timpul de exploatare al vehiculelor; reducerea costului de operare al vehiculelor; reducerea costului accidentelor; reducerea costului pentru prevenirea poluării mediului”, se arată în comunicat, potrivit Agerpress.
Un nou tronson de legătură, România - Ungaria
Pe 3 octombrie, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere un proiect de act normativ ce prevede aprobarea Acordului semnat la Budapesta pe 9 aprilie 2021, între Guvernul României și cel al Ungariei, și care se referă la construirea unui segment de drum care să lege Drumurile Expres Satu Mare – Oar (România) și Mátészalka – Csenger (Ungaria).
Interconectarea segmentelor de drum expres de pe teritoriul României cu tronsoanele de drum expres din Ungaria are în vedere asigurarea unui trafic fluent și continuu la punctele de frontieră dintre cele două state prin:
- crearea condiţiilor necesare unei legături directe între drumul expres Satu Mare – Oar de pe teritoriul României și drumul expres Mátészalka – Csenger de pe teritoriul Ungariei;
- stabilirea punctelor conexe dintre cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară;
- reglementarea condiţiilor de natură tehnică necesare realizării joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres.