Radio România Actualități este cel mai ascultat post din Capitală. În primele patru luni ale anului 2022, Bună dimineață, România!, emisiunea matinală a fost lider de audiență, iar meritul este al echipei din spate și al conținutului.
Studiul de audiență radio din primul val al anului (ianuarie - aprilie 2022) confirmă popularitatea în mediul urban a postului fanion al Societății Române de Radiodifuziune - Radio România Actualități și poziția de cel mai puternic actor de pe piața radio pentru SRR.
“Bună dimineață, România!” de la Radio România Actualități este cel mai ascultat matinal al Capitalei.
Radio România Actualități este postul de radio cu cea mai ridicată cotă de piață atât în prime time, cât și urban, național și în București.
Conform celor mai recente audiențe, în primele patru luni ale anului 2022, Bună dimineață, România!, emisiunea matinală a postului public de radio este în poziția de lider, cu o cotă de piață de 16,4% în Capitală și o audiență netă zilnică de 131.500 (Daily Reach). La nivel național, Matinalul Radio România Actualități are cei mai fideli ascultători, cu o cotă de piață de 14,1%: jurnaliștii Daniela Petrican și Cătălin Cîrnu sunt în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la ora 6.00, alături de orașul care se trezește. Fără compromisuri. Doar radio.
Cel mai ascultat Radio din Capitală
În prime time (7:00-14:00), în București, Radio România Actualități, a atras cel mai mare număr de ascultători din piață (141,6 mii, zilnic).
Tot în prime time (7:00-14:00), postul Radio România Actualități a ocupat prima poziție în toate mediile, având 12,7% din timpul total de ascultare, la nivel național, 13,1% în urban, 12% în rural și 14,3% în București.
“Să dăm “Bună dimineață, România!” și Capitala să răspundă este un moment important pentru Radio România Actualități și pentru Societatea Română de Radiodifuziune. Nu doar simbolic. E o victorie construită progresiv de o echipă de redacție experimentată. Vorbim de selecția atentă a conținutului, de construirea cu focus pe public și pe dezideratul relevanței și al misiunii pe care un matinal radio îl are în viața ascultătorilor. Plănuim să transformăm, în lunile ce vin, cota de piață a Radio România în auditori fideli, spre care sa ne îndreptăm zilnic cu un mix audio și digital de bun-simț, relevanță, căldură, acuratețe și promptitudine”, a declarat Răzvan Ioan Dincă, Președinte Director General Societatea Română de Radiodifuziune.
Radio România Actualități nu a avut rival
Din punct de vedere al cotei de piață și, implicit, al timpului de ascultare, Radio România Actualități este liderul pieței radio astfel: în București, cu 14,6%, urmat de Radio ZU cu 10,7% și Europa FM 8,0%; la nivel urban cu 13,6%, urmat de Europa FM cu 11,7% și KissFM cu 10,2%; la nivel național cu 12,9%, urmat de Kiss FM cu 10,7%, Europa FM cu 10,2% și Radio ZU cu 9,3%; în rural cu 11,6% la egalitate cu Kiss FM, urmat de Radio România Regional cu 9,7% și de Radio Zu cu 9,4%;
După numărul net de ascultători unici, Radio România Actualități se menține pe locul 3 în topul posturilor de radio la nivel național și pe locul 2 în București.
Societatea Română de Radiodifuziune, cea mai mare audiență cumulată de pe piața radio
Audiența cumulată a posturilor componente ale SRR confirma faptul ca radioul public ramane cel mai puternic actor în mass-media radio difuzată din țară cu aproape 3,15 milioane de ascultători zilnic cumulat, la nivel național, în valul de primăvară al anului 2022. Dintre toate posturile regionale, Radio Iași este cel mai ascultat, urmat de Radio Craiova și Radio Timișoara. Societatea Română de Radiodifuziune reunește stațiile cu emisie națională Radio România Actualități, Radio România Cultural, Radio România Antena Satelor, stațiile cu emisie teritorială Iași, Craiova, Timișoara, Reșita, Cluj, Constanța, Târgu-Mureș, Brașov, București FM, la care se adaugă Radio România Internațional și Radio Chișinău. Acestora li se alătură Radio România Muzical, singurul post dedicat iubitorilor muzicii clasice și jazz, și Radio3net-Florian Pittiș, post de radio exclusiv online.