Cei care caută locuri de muncă, victimele atacurilor cibernetice. Cum sunt păcăliți

Cei care caută locuri de muncă, victimele atacurilor cibernetice. Cum sunt păcăliți Sursa foto: Arhiva EVZ

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a recomandat atenție la ofertele de angajare venite prin sms sau aplicații de mesagerie. El a mai spus că hackerii îi pândesc pe cei care își caută loc de muncă.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) le recomandă români să nu creadă orice ofertă venită pe mail, sms, platforme de mesagerie sau social media. Mulți utilizatori care își căutau locuri de muncă au ajuns victimele atacurilor cibernetice.

„Ofertele legitime de angajare nu vin prin mesaje simple de la persoane străine și necesită un proces de recrutare mai complex și mai îndelungat decât o simplă conversație pe platforme de mesagerie. Evitați furnizarea de date sensibile – date personale, date de autentificare sau date financiar-bancare – în cazul în care vă sunt solicitate explicit prin astfel de mesaje nesolicitate”, arată reprezentanții DNSC.

Hackerii se folosesc de imaginea marilor companii

Specialiștii DNSC le-au mai recomandat oamenilor să nu creadă orice ofertă și să verifice dacă este adresa de email oficială a companiei în care doresc să se angajeze. Aceștia au spus că hackerii se folosesc de imaginea marilor firme pentru a atrage victime.

Ne puteți urmări și pe Google News
Cei care caută locuri de muncă, victimele atacurilor cibernetice. Cum sunt păcăliți

Sursa foto: arhiva EVZ

„De cele mai multe ori atacatorii se folosesc de imaginea unor branduri cu reputație pentru a păcăli utilizatorii, astfel că trebuie să fiți atenți la domeniul site-ului vizitat. Fiți răbdători și vigilenți atunci când întâlniți astfel de și analizați cu atenție detaliile, în special textul. Lipsa diacriticelor ar fi un prim indiciu. În plus, de cele mai multe ori, atacatorii vor folosi instrumente de traducere automată a textului din limba lor nativă, astfel că veți identifica lesne greșeli gramaticale, de sintaxă sau de exprimare, pentru că acel text nu este adaptat la rigorile limbii”, susțin specialiștii DNSC, citat de Mediafax.

Cei care au oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media trebuie să discute cu banca pentru blocarea cardului și monitorizarea tranzacțiilor din cont. Cei care au suferit pagube pot să depună o plângere la Poliția Română și să notifice Directoratul la 1911. Ei pot și să-i avertizeze pe apropiați.