Pe autostrada de la Pitești la Sibiu, lucrările au fost licitate pe toate cele patru loturi care au rămas de construit. Un al cincilea lot, între Sibiu și Boița, lucrările au fost deja finalizate de austriecii de la PORR, șoseaua fiind dată în folosință.
De această dată, austriecii de la PORR, care au respectat termenele pe toate tronsoanele de autostradă executate, amintim aici lotul 4 de pe autostrada Turda - Sebeș sau lotul 1 de pe autostrada Sibiu - Pitești, se apucă să contruiască un tunel, pe sub Munții Carpați, care va avea o lungime considerabilă.
Acest tunel va fi parte integrantă din lotul 4, al autostrăzii Sibiu - Pitești, care va fi construit tot de austriecii de la PORR.
„Aici este locul unde începe construirea primului tunel de autostradă prin Carpați, parte din Autostrada Sibiu-Pitești. Am fost pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești în locul în care începe construirea primului tunel de autostradă în zona montană, pentru care antreprenorul a început lucrările pregătitoare”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu.
Tunel de 1, 3 kilometri lungime
Pentru a realiza acest tunel, constructorii trebuie să sape două galerii, câte una pentru fiecare sens de mers, pe o lungime totală de 1.3 kilometri.
Potrivit demnitarului de la Transporturi, tunelul va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, și va avea câte două benzi pe sens și acostamente.
În plus va fi construit și un sistem de ventilație a noxelor, unul de evacuare, iluminat public, precum și un sistem de comunicare. În plus, la fiecare capăt al tunelului, vor fi construite două clădiri, pentru echipele de la CNAIR, care vor supraveghea traficul rutier și vor interveni atunci când este nevoie.
„În luna ianuarie anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă. Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești”, explică secretarul de stat Scrioșteanu.
Cea mai scumpă autostradă din România
Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an.
Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în cinci secțiuni.
Drumul va lega toate regiunile României, de la sud la nord și de la sud la vest, de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
”Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, a mai spus Scrioșteanu.