Cea mai proastă veste pentru șoferi. Ce se întâmplă cu Autostrada de Centură a Bucureștiului

Cea mai proastă veste pentru șoferi. Ce se întâmplă cu Autostrada de Centură a BucureștiuluiSursa Foto: Arhiva EVZ

Când va fi gata Autostrada de Centură a Bucureștiului care, după cum au promis autoritățile implicate, îi va scăpa pe șoferi de calvarul traficului aglomerat. Ultimele vești nu sunt bune.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis miercuri, 25 ianuarie 2023, contestația grecilor de la Intrakat, imediat după ce italienii de la Pizzarotti au fost redesemnați câștigători ai lotului 1 al Autostrăzii de Centură București Nord (A0 Nord). Prin urmare, atribuirea acestui lot A0 riscă să se prelungească până în al patrulea an de când a fost lansată licitația, în vara anului 2019.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit, pe 29 noiembrie, câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 din A0 Nord (17,5 km), după cum a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. A fost aceeași asociație care fusese desemnată câștigătoare înaintea ultimei probe, potrivit Economica.

Consorțiul Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. - Retter Projectmanagement urma să dispună de 815,07 milioane de lei (fără TVA) pentru a finaliza contractul în 34 de luni (12 luni pentru perioada de proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor), a declarat atunci șeful CNAIR.

Acest tronson de autostradă va include două treceri complexe din punct de vedere tehnic: - un pasaj suprateran cu o lungime de 733 m peste CF101 București - Pitești DN7 - un pasaj suprateran peste râul Colentina, în lungime de 650 m, CF 300 București - Ploiești și CF Mogoșoaia - Buftea.

Drumuri expres în 2023

În 2023, conform estimărilor din anul precedent, vor fi deschiși circulației și mai mulți kilometri de drum expres. Tronsonul 3 al drumului Craiova-Pitești, între Slatina Nord-Est și Colonești (31,75 km) este aproape de finalizare.

În nord-vestul țării, pe drumul de legătură dintre Autostrada A3 și Centura Oradea se lucrează intens, iar șoseaua de 13 km ar fi putea fi finalizată anul viitor înainte de termenul prevăzut în contract.

S-ar mai putea circula și pe Drumul Expres Galați – Brăila (11 km), dar totul depinde de cum vor evolua lucrările. Tot în 2023, ar putea fi deschis, după multe întârziei, podul peste Dunăre de la Brăila. Va fi finalizat și drumul de legătură, dar și pasajele de la Berceni și Oltenița (22 km).

România are în acest moment 994,55 kilometri de autostradă și drum expres, iar autoritățile speră că în 2023 se va depăși cu siguranță borna simbolică de 1.000 de kilometri.