Cea mai periculoasă meserie din lume. Nu există săptămână în care să nu moară un angajat

Cea mai periculoasă meserie din lume. Nu există săptămână în care să nu moară un angajat

S-a descoperit care este cea mai periculoasă meserie din lume și de ce mor angajații în fiecare săptămână. Acest domeniu este extrem de controversat și puțini acceptă să își riște viața.

Dezmembrarea vapoarelor este considerată una dintre cele mai periculoase meserii din lume. Sute de angajați mor în fiecare lună din cauza acestui job sângeros.

Nave de croazieră gigantice aflate la sfârșitul duratei de viață - precum și nave maritime mari - sunt trimise în țări precum Bangladesh, Pakistan, Turcia sau India pentru a fi sistematic dezmembrate și vândute la fier vechi. Unele surse au declarat că nu există zi în care un angajat să nu se rănească grav.

În 2016, un muncitor din Bangladesh a murit strivit de o placă de oțel uriașă. Alte trei persoane s-au stins din viață în același șantier naval în următoarele patru zile. În 2015, o butelie de gaz sub presiune a explodat într-un alt șantier naval din Bangladesh, iar opt oameni au fost grav răniți.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reporterul de investigație Perter Hornung a dezvăluit că pe un șantier din Alang, Gujarat, India, a murit o persoană și două au fost rănite în timp ce dezmembrau o navă aparținând companiei norvegiene BW Offshore. Tragedia a avut loc atunci când „o unitate presurizată a fost tăiată contrar reglementărilor”.

Sursă Dreamstime

Ce spun autoritățile

Și Glenn Thompson, secretarul național adjunct al Sindicatului australian al producătorilor, a fost la șantierul de dezmembrări Chittagong din Bangladesh în 2015 pentru a analiza cum s-a produs tragedia.

„Am fost la o întâlnire cu o firmă de construcții: Pur și simplu sunt rahaturi care zac peste tot. Muncitori fără echipament de protecție de bază. Fără mănuși sau desculți, în ciuda faptului că au de-a face cu substanțe chimice și gaze mortale. Bărbați care lucrează cu torțe oxi-acetilenice la înălțime, pe suprastructura unor huluburi, fără bariere de siguranță care să îi împiedice să alunece și să cadă. Eu culegeam bucăți de azbest”, a declarat Glenn Thompson.

Directorul executiv și fondatorul ONG-ului, Ingvild Jenssen, a declarat: „Suntem martorii acestui scandal legat de mediu și de drepturile omului de prea mult timp. Toți proprietarii de nave sunt conștienți de situația dezastruoasă de pe șantierele de dezmembrare și de lipsa de capacitate de a manipula în siguranță numeroasele materiale toxice de la bordul navelor. Cu toate acestea, cu ajutorul comercianților de fier vechi, marea majoritate aleg să își dezmembreze flota scoasă din uz în Asia de Sud, deoarece acolo pot obține cele mai mari profituri”, potrivit Dailystar.