Ce trebuie să faci dacă ai rămas fără baterie? Există mai multe metode prin care poți porni mașina 

Ce trebuie să faci dacă ai rămas fără baterie? Există mai multe metode prin care poți porni mașina  Sursă: Photo 28207133 © Samsem67 | Dreamstime.com

Multora ni s-a întâmplat să rămânem fără baterie la mașină, mai ales în sezonul rece. Iar dacă o ținem în parcare mai mult timp, prima victimă a staționării îndelungate este chiar bateria.

În cazul mașinilor care nu au mai fost pornite perioade îndelungate, descărcarea bateriei se poate produce indiferent de temperatura exterioară, deci nu numai iarna aşa cum se credea. Pentru a evita deteriorarea acesteia, este util să știm cum păstrăm mașina în condiții optime.

Computerul care controlează toate funcțiile mașinii: sistemul de infotainment, sistemul de alarmă și altele au nevoie permanent de curent pentru a funcționa optim. În aceste condiții, este normal ca o baterie care nu se poate încărca (pentru că motorul nu funcționează perioade îndelungate) se va descărca inevitabil.

Cum pornești rapid mașina dacă ai rămas fără baterie

Există mai multe metode prin care poți porni mașina în cazul în care rămâne fără baterie. Cea mai simplă metodă este să suni la un service, altă metodă este să „tragi curent” de la altă mașină. Alta mai puțin recomandată, este să rogi prietenii să împingă mașina. Această metodă funcționează doar pentru mașinile cu transmisie manuală.

Ne puteți urmări și pe Google News

În cazul celei mai simple și mai la îndemână metode îţi trebuie set de cabluri de pornire și a mașinii unui prieten sau binevoitor pentru a „da curent” mașinii care a rămas fără baterie. Un set de cabluri de pornire de calitate nu ar trebui să lipsească din portbagajul niciunei mașini, mai ales că prețurile sunt destul de accesibile. Cu siguranță mai mici decât tariful de intervenție al unui atelier specializat.

1. Apropie și poziționează cele două mașini

Manevrează mașina prietenului cât mai aproape de cea fără baterie, astfel încât cele două baterii să fie cât mai apropiate. Atenție să nu deformați elementele de caroserie. Ține cont că unele mașini pot avea bateria în portbagaj, sau chiar sub zona scaunelor. Verifică să nu fie obiecte metalice în zona bateriilor și asigură-te ca nu ai elemente de îmbrăcăminte sau bijuterii care pot fi prinse de motor. Desigur, cablurile de curent trebuie să se afle în stare bună, cu izolația intactă.

2. Conectează cablul roșu

Conectează un capăt al cablului roșu la polul pozitiv al mașinii prietenului, apoi celălalt capăt la polul pozitiv al mașinii care a rămas fără baterie. Atenție să nu atingi cu capătul acestui cablu alt element metalic al mașinii cu bateria funcțională – vei provoca un scurtcircuit, cu consecințe imprevizibile. Terminalul pozitiv ar trebui să fie marcat ca atare și de regulă are o protecție roșie.

3. Conectează cablul negru

Conectează un capăt al cablului negru la polul negativ al bateriei funcționale. Celălalt capăt trebuie conectat la o parte metalică a motorului (sau caroseriei) mașinii rămase fără baterie, cât mai aproape de blocul motor.

4. Pornește motorul mașinii fără baterie

Pornește motorul mașinii prietenului. Așteaptă cel puțin 5 minute înainte de a încerca pornirea motorului mașinii cu bateria descărcată. Dacă bateria nu este foarte descărcată, vei putea face asta și mai repede dar, dacă bateria este complet descărcată s-ar putea să fii nevoit să aștepți chiar și un sfert de oră. Imediat ce motorul mașinii cu probleme a pornit, deconectează cablurile în ordine inversă: întâi cel negru, de la mașina cu probleme, apoi cel roșu.

5. Mergi cu mașina

Dacă ai posibilitatea, mergi cu mașina care are bateria descărcată cel puțin 15 minute, într-un regim de turații ușor crescut – peste 2500 rpm sau chiar peste 3000 rpm. Dacă nu ai această posibilitate, poți lăsa motorul pornit pe loc minimum 15 minute, dar bateria nu se va încărca la fel de mult, iar vecinii s-ar putea să reacționeze nedorit la zgomotul motorului și gazele de ardere.

E bine de știut că unele mașini nu au baterii accesibile ușor, dar au borne de curent, de regulă în compartimentul motor. Dacă nu ești sigur, verifică în manualul de utilizare al mașinii,  informează promotor.ro.