CE DREPTURI AVEŢI: Pot avea doar eu repartitoare dacă cei din bloc le refuză?
- Adam Popescu
- 7 ianuarie 2009, 02:00
Vă răspunde Mihai Titichi, şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Laurenţiu: Ce pot face pentru a beneficia de repartitoare la căldură, dacă cei din asociaţie nu sunt de accord cu montarea lor? Există vreo posibilitate de a-mi monta separat de asociaţie aceste repartitoare? Nu este normal să plătesc la fel ca toţi ceilalţi, atâta timp cât mai bine din jumătate de zi nu sunt acasă. Repartitoarele de costuri nu pot fi montate decât în imobilele de tip condominiu în care se asigură instalarea acestora pe toate corpurile de încălzire, pentru un minimum de 80% dintre apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termică din condominiul respectiv, potrivit Ordinului ANRSC 259/2004.
Viorica Predoi, 30 de ani: Televiziunile, ziarele şi radiourile care promovează publicitate înşelătoare nu sunt obligate de lege să verifice dacă reclamele pe care le difuzează/publică nu sunt înşelătoare? De exemplu, o companie poate să dea orice reclamă în ziar şi astfel să păcălească consumatorii. De aceea, nu trebuie să fie verificată de cineva această reclamă înainte de a fi publicată? Legea nr. 363/2007 sancţionează numai comercianţii care recurg la practici comerciale incorecte (între care şi publicitatea înşelătoare). Televiziunile şi radiourile trebuie să respecte însă reglementările Consiliului Naţional al Audiovizualului care stabilesc categoriile de mesaje publicitare ce sunt restricţionate sau interzise de la difuzare. În privinţa presei scrise, nu există o obligaţie legală de a cerceta conţinutul mesajelor publicitare.
Şerban Vasiliu, din Bucureşti: În fiecare lună, la plata cheltuielilor de întreţinere sunt trecute trei persoane la apartamentul unde locuiesc eu (eu, mătuşa şi prietena mea). Menţionez că mătuşa mea locuieşte pe aceeaşi scară, la un etaj mai sus, într-un alt apartament, unde este trecută cu o persoană la cheltuielile de întreţinere. Ce nu înţeleg eu este de ce trebuie să mai achit şi la apartamentul unde stau eu cheltuielile pentru ea. În privinţa prietenei mele, ea nu locuieşte cu mine, ci vine doar în vizită cam două nopţi pe lună. Am tot încercat să vorbesc cu administratorul despre această problemă, dar nu e chip să mă înţeleg cu el. Pentru a încerca soluţionarea problemelor pe care le aveţi cu administratorul blocului va trebui să vă adresaţi preşedintelui asociaţiei de proprietari. În cazul în care situaţia nu-şi găseşte o rezolvare în acest mod, vă rugăm să vă adresaţi primăriei.
NOTĂ. În fiecare miercuri, veţi întâlni în pagina specială de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.