O echipă de experți analizează fiecare detaliu al tragediei din Brazilia. Un avionul turbopropulsor ATR-72 s-a prăbușit într-o zonă rezidențială de lângă Sao paolo și toți cei 62 de oameni aflaţi la bord au murit. Anchetatorii au găsit cutia neagră și înceracă să afle cauza tragediei.
Tragedia din Brazilia: a fost găsită cutia neagră
Un raport preliminar este aşteptat în termen de 30 de zile, a declarat duminică şeful centrului brazilian de investigare a accidentelor aviatice, Cenipa, relatează Reuters.
Avionul se îndrepta spre Sao Paulo când s-a pierdut contactul de pe radar. Echipajul nu a raportat nicio urgenţă.
Videoclipurile evenimentului arată că cerul era aparent senin când avionul a început să se rotească în spirală, într-o mişcare neobişnuită.
Gheața, posibila cauză a tragediei din Brazilia
Anthony Brickhouse, expert în siguranţa aviaţiei din SUA, a declarat că anchetatorii se vor examina în ce măsură motoarele şi comenzile funcţionau corespunzător. Acest lucru îi va ajuta la identificarea cauzelor pierderii controlului. De asemenea și condițiile meteo sunt foarte importante.
Videoclipurile apărute după tragedie i-au determinat pe unii să speculeze că pe avion se acumulase gheaţă.
Alții răspund că gheaţa era previzibilă la altitudinile la care zbura avionul, dacă era într-un nivel acceptabil.
Avioanele ATR-72 s-au mai confruntat în trecut cu probleme legate de formarea gheţii.
Un accident produs în 1994 în statul american Indiana a provocat moartea a 68 de persoane, după ce avionul nu a putut să se încline din cauza acumulării de gheaţă.
După acel incident, producătorul ATR şi-a îmbunătăţit sistemul de degivrare.
Un alt expert lansează o altă teorie
John Hansman, profesor în cadrul departamentului de aeronautică şi astronautică de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, a analizat o parte din imaginile cu accidentul din Brazilia.
El a declarat că accidentul nu pare să fi fost cauzat de vreme.
Este posibil, a spus el, să fi fost o defecţiune a motorului pe o parte, gestionată greşit de echipaj. Acest lucru ar fi putut duce la rotirea neobișnuită a aeronavei în jos, a declarat Hansman.