Cazul artistei din Iaşi, asemănări şi deosebiri cu „Cazul Mădălina Manole”. Povești din culise
- Simona Ionescu
- 13 mai 2020, 19:34
Mezzosoprana Operei Române din Iaşi, Maria Macsim Nicoară se află la această oră în stare foarte gravă la Spitalul de neurochirurgie din Iaşi. În comă de gradul IV. Adică se zbate între viaţă şi moarte. Procurorul și polițiștii caută să afle adevărul: accident casnic sau violență în familie.
Artista a fost adusă duminică dimineaţa cu salvarea de la locuinţa sa situată în satul Aroneanu, la mai puţin de 6 kilometri de Iaşi. Cea care a anunţat salvarea a fost soacra acesteia. La Salvare, s-a anunţat că Maria Nicoară a fost victima unui accident casnic. Totuşi, după ce a fost dusă la spitalul din Iaşi şi băgată imediat la terapie intensivă, medicii au anunţat poliţia. Care a început cercetări în acest caz, pentru a se stabili cu exactitate ce s-a întâmplat. La audieri a fost chemat şi soţul mezzosopranei, pianistul Codrin Nicoară. Singura persoană care se mai afla în casă atunci când s-a întâmplat nenorocirea. Acesta s-a prezentat la poliţie însoţit de un avocat.
Maria Macsim Nicoară, aceeaşi soartă ca a Mădălinei Manole?
Nu putem să nu facem o paralelă între dispariţia fulgerătoare a Mădălinei Manole şi a artistei ieşene. Pentru că există asemănări, dar şi deosebiri esenţiale.
Să ne reamintim. Pe data de 14 iulie 2010, salvarea din Ilfov era anunţată că Mădălina Manole se află în stare foarte gravă. Când au ajuns la faţa locului, medicii de pe ambulanţă nu au mai avut altceva de făcut decât să constate decesul. Artista murise.
Din fericire, în cazul Mariei Macsim Nicoară, victima mai este încă în viaţă. În stare foarte gravă, este adevărat, dar în viaţă.
Cele două femei se mai aseamănă şi prin faptul că erau, ca să spunem aşa, stâlpii casei. Ele erau cele care aduceau grosul banilor în familie. Atât soţul Mădălinei Manole, cât şi cel al mezzosopranei nu se ridicau la valoarea soţiilor lor.
O altă asemănare ar fi aceea că ambele, conform spuselor apropiaţilor, erau nefericite în căsnicie. Nefericire pe care însă o ascundeau de ochii lumii, deşi fiecare îşi dorea să divorţeze.
În ambele situații, martori ai soților artistelor au fost mamele lor, adică soacrele.
Şi cam aici se termină asemănările. Deosebirile însă sunt esenţiale.
Mădălina Manole, după despărţirea de Şerban Georgescu, cel care o propulsase în lumea muzicii uşoare, intrase într-un con foarte serios de umbră. Noul soţ, Petru Mircea, sunetist la un post de televiziune şi compozitor de ocazie, nu a reuşit în nici un fel să-i mai susţină cariera. Astfel că Mădălina, fosta fată cu părul de foc, ajunsese să cânte în spectacole obscure, organizate de primăriile unor comune uitate de lume. Spectacole la care Petru Mircea făcea sonorizarea.
La rândul ei, Maria Macsim Nicoară era la apogeul carierei. Extrem de apreciată din punct de vedere profesional, era una dintre vedetele Operei Române din Iaşi. Colegii o descriu drept o persoană mai retrasă, dar foarte conştiincioasă, pasionată de meseria ei, şi care îşi făcea treaba foarte bine. Nici măcar nu avea aere de vedetă. Muncea în rând cu toată lumea. Semna inclusiv condica.