Cazul Alexandra. Înregistrările integrale de la 112 sunt şocante: „Răvășitor, devastator!”

Cazul Alexandra. Înregistrările integrale de la 112 sunt şocante: „Răvășitor, devastator!”

Deputatul USR Stelian Ion a fost unul dintre cei care au ascultat astăzi convorbirile pe care Alexandra, victima de la Caracal, le-a purtat în urma apelurilor disperate la 112 și consideră conținutul acestora ca fiind „pur și simplu devastator”.

Parlamentarul USR a analizat și pozițiile luate de instituțiile publice în ultimele zile și susține că acestea sunt într-o cursă ce are drept scot aruncarea vinovăției în curtea altcuiva, acesta fiind și motivul pentru care deputatul a îndemnat publicul să nu ia în considerare decât informațiile venite pe căi oficiale.

Mai jos, aveți cele mai importante declarații pe care Stelian Ion le-a făcut la finalul audierilor din Comisia de Apărare a Parlamentului, acolo unde reprezentanții STS au fost prezenți astăzi pentru a-și pleda cauza:

Astăzi am ascultat acele convorbiri între victimă şi operatori. Vă spun un singur lucru: este răvăşitor, este pur şi simplu devastator. Cu siguranţă, vor ieşi în cadrul anchetei nişte disensiuni.

Există un fel de conflict al declaraţiilor între instituţii, în loc să facă front comun şi să dea informaţii cu acurateţe către public. Faptul că nu au făcut acest lucru a condus la informaţii contradictorii, la informaţii care pot fi şi manipulări la un moment dat, pentru că există interese foarte mari pentru a arunca toată vina pe cealaltă instituţie, aşa încât vă rog să priviţi cu rezerve tot ce vine fără să aibă un caracter oficial. Trebuie să îi facem pe cei din autorităţi să ne spună în mod oficial care sunt datele câtă vreme nu se periclitează ancheta.

Care este motivul pentru care din 2014 şi până în 2019, după cinci ani de zile, încă nu s-a rezolvat această problemă, încă nu s-a găsit un sistem mai eficient, mai rapid şi mai exact de localizare a apelurilor 112? Abia la începutul anului 2017 s-au pus la punct nişte tehnologii care pot face acest lucru, dar, din 2017 şi până în prezent, iarăşi au trecut doi ani de zile şi aceasta este o chestiune asupra căreia nu am găsit un răspuns decât acela că s-a contestat.

Din punctul meu de vedere există o birocraţie care a blocat undeva această achiziţie. E adevărat, se doreşte a se face ceva pe fonduri europene, mult mai amplu, care depăşeşte cu mult strict această chestiune a localizării apelurilor, dar este un termen foarte lung de doi ani de zile”.

Ne puteți urmări și pe Google News