Cauzele tragediei feroviare din Grecia - șeful de gară, un cablu tăiat și rețeaua feroviară precară

Cauzele tragediei feroviare din Grecia - șeful de gară, un cablu tăiat și rețeaua feroviară precarăSursa: ISU București-Ilfov

Ce a provocat ciocnirea a două trenuri, dintre care unul de pasageri, ducând la una dintre cele mai mari tragedii feroviare din istoria Greciei? În timp ce operațiunea de descarcerare continuă, întrebările sunt numeroase și sunt puse fără cruțare.

Din cauza unei probleme în alimentarea cu energie electrică, produsă în prima parte a după-amiezii de marți, în urma ruperii unui cablu, a cărei cauză urmează să se stabilească, condițiile de pe linia Atena-Salonic au devenit și mai dificile, provocând întârzieri repetate ale trenurilor.

Primele estimări converg spre ipoteza unei erori umane, care a făcut ca cele două trenuri să ajungă pe aceeași linie și să intre în coliziune frontală cu mare viteză. Se pare că trenul de pasageri a ajuns pe contrasens. Mărturiile călătorilor spun că nu a existat niciun semn de frânare și că cele două trenuri circulau cu viteză.

Se presupune, așadar, că șeful gării din Larissa nu a răsucit cheile - adică mecanismul care reglează trecerea la macazuri -, permițând trenului de pasageri să ajungă pe linia de coborâre.

Cine e marele vinovat pentru catastrofa care s-a petrecut pe căile ferate din Grecia

Desigur, totul va trebui investigat și confirmat prin cercetări viitoare. În acest scop, șeful de tură al OSE Larissa, responsabilul pentru schimbarea macazurilor și reprezentantul Hellenic Train au fost duși la Secția de Poliție Larissa pentru anchetă.

Problemele majore ale rețelei feroviare a Greciei nu sunt însă noi. Deteriorarea din ultimii 15 ani, proiectele „eterne” de modernizare care încă nu sunt finalizate, lipsa resurselor care a dus la neefectuarea lucrărilor grele de întreținere a rețelei creează un cocktail exploziv. Pe măsură ce problemele rămân nerezolvate, rețeaua cedează, iar rezultatele se reflectă în întârzieri zilnice, trenuri oprite, avarii, curse desființate.

Faptul că nu a fost finalizată instalarea sistemelor moderne de semnalizare și control de la distanță pe toată lungimea axei principale a căii ferate de la Atena la Salonic creează lacune de siguranță, ducând la întârzieri și metode de operare convenționale - învechite, precum informare prin telegraf, care se bazează pe marea experiență a mecanicilor de locomotivă.

sursa: RADOR

Ne puteți urmări și pe Google News