Tronsonul de cale ferată dintre București, Gara de Nord – Otopeni, Aeroportul Henri Coandă, va fi dat în circulație începând de duminică. Trenurile vor pleca din Gara de Nord la un interval de 40 de minute și vor circula 24 de ore din 24. Călătoria va dura aproximativ 20 de minute, iar prețul unui bilet va fi de patru lei. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe contul său de Facebook.

„Am avut astăzi discuţii pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ţinând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar şi de discuţiile purtate cu operatorii feroviari şi cu partenerii sociali, aceştia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privinţa preţului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reuşit să ajungem la un consens şi să anunţ că preţul unei călătorii pe această rută este de 4 lei”, a scris ministrul pe reţeaua de socializare.

Potrivit spuselor sale, tronsonul de cale ferată care face legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este primul construit de la zero, în România, începând din 1984.

„Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc”, a mai scris Lucian Bode pe Facebook.

Cât a costat investiția

Ministrul Lucian Bode a mai precizat că prin darea în funcție a acestui segment de cale ferată se împlinește „un vis de 30 de ani al românilor”.

„Proiectul îndeplineşte un vis de peste 30 de ani al românilor, şi anume, acela de a conecta Aeroportul Internaţional Henri Coandă la reţeaua feroviară. Am avut ambiţia de a finaliza acest proiect de infrastructură feroviară şi m-am ţinut de cuvânt”, a mai scris ministrul Transporturilor.

Lucrările construcție la linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă au fost recepţionate vineri, 4 decembrie. Primele trenuri de călători au fost programate să circule începând cu 13 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Pentru a da în funcțiune acest tronson de cale ferată, CFR a derulat două proiecte de lucrări, primul vizând dublarea liniei ferate Mogoșoaia – Balotești, care a costat în jur de 50,5 milioane de lei. Cel de-al doilea a avut ca obiect construcţia unei căi ferate noi care să facă legătura cu Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.