Chişinău. Șoferii care vor parca mașinile în locurile publice din Chișinău vor achita o taxă în bugetul municipalității. Prevederea se conține într-un Regulament pe care l-a elaborat Primăria și vrea să-l consulte cu publicul.
Conform Regulamentului, locurile publice de parcare vor putea fi folosite doar cu condiția achitării unei taxe. Astfel, șoferii au două opțiuni: fie achită staționarea per oră sau zile, fie își procură un abonament anual. Tarifele par să piște însă de buzunare, deoarece ajung și la 28 de mii de lei, în așa sectoare cum ar fi Rîșcani sau Centru.
De la 14 la 28 de mii de lei, un loc sub soare pentru o mașină în Chişinău
Costurile vor depinde și de zona în care doriți să parcați. Astfel, în sectoarele neaglomerate, prețul unui abonament ar putea ajunge până al 14 mii pe an, în cele cu flux mediu de transport – până șa 21 de mii, iar în centrul istoric al orașului un loc de parcare i-ar putea costa pe șorferi până la 28 de mii de lei.
Primăria va elabora un Catalog al zonelor de parcare, cu determinarea statutului lor - cu plată sau fără plată. Anual, până la 30 noiembrie, această listă va fi actualizată, reieșind din evoluția cererii și ofertei la locurile de parcare.
Proiect pavat cu intenții… nobile
Autoritățile municipale declară că, odată cu introducerea taxelor, orașul va scăpa de aglomerație și ambuteiaje.
„Asigurarea unei circulații fluente și sigure pe drumurile publice, parcarea autovehiculelor în condiții de siguranță, descongestionarea traficului în zonele centrale și cu trafic intens, facilitarea accesului la obiective de interes public, protejarea pietonilor și amenajarea parcărilor conform normelor tehnice.
De asemenea, se urmărește îmbunătățirea aspectului arhitectonic al parcărilor și oferirea de soluții moderne pentru accesibilitatea acestora”, a subliniat viceprimarul capitalei, Ilie Ceban.
Când vor avea loc dezbaterile
Dezbaterile publice asupra proiectului se vor desfășura miercuri, 7 august 2024 între orele 14:00 – 16:00, la pretura sectorului Centru.
Vor participa reprezentanți ai Direcției generale mobilitate urbană, care au elaborat proiectul Regulamentului. Sunt invitate să participe la discuții ONG-urile de profil, dar și locuitorii capitalei.