Cât costă 3D, noua modă la televizoare

Cât costă 3D, noua modă la televizoare

Românii dornici să fie în pas cu cele mai moderne tendinţe aleg să-şi cumpere televizoare 3D, profitând de ofertele de pe piaţă.

Românii cumpără tot mai multe televizoare 3D pentru a fi în ton cu ultimele cuceriri tehnologice. În luarea deciziei de cumpărare îi ajută şi retailerii, care au scăzut drastic preţurile în ultimul an, dar şi posturile de televiziune, care oferă tot mai multe materiale 3D. "Preţurile au scăzut cu 20-30% în 2011, datorită avansului tehnologic. Totuşi, ne aşteptam chiar la o scădere mai mare, având în vedere cât de sus erau preţurile iniţiale", a afirmat Mihai Pătraşcu, director executiv Evomag. Preţurile noilor televizoare Astfel, dacă iniţial erau rare produsele sub pragul de 5.000 de lei, preţul mediu plătit de români pentru un televizor 3D astăzi este de circa 3.000-3.500 de lei. Atractivitatea acestui tip de produs este decisă însă, în principal, de conţinut, consideră Pătraşcu. "Filmele sunt principalul motor al creşterii vânzărilor televizoarelor 3D. Cu cât va avea la dispoziţie mai mult conţinut pentru acest tip de aparate, cumpărătorii vor fi tot mai atraşi de ele şi mai dispuşi să plătească pentru achiziţia lor", a precizat acesta. Evoluţia vânzărilor În cazul Evomag, vânzările au crescut, pe segmentul televizoarelor 3D, cu circa 40% în decembrie 2011 faţă de decembrie 2010 şi cu 45% la nivelul întregului an faţă de 2010. Creşterea volumului de conţinut disponibil şi scăderea preţurilor pe segmentul aparatelor cu diagonala cuprinsă între 32 şi 40 de inci au fost principalele motive. "Conţinutul pe această categorie a crescut, dar nu a explodat, aşa cum s-a întâmplat la alte categorii de produse noi, precum tabletele", a explicat Pătraşcu. O altă categorie de conţinut care a contribuit la creşterea vânzărilor sunt jocurile video, pe PC sau consolă. În plus, utilizatorii pot combina sistemul Kinect de la Xbox360, care oferă libertate aproape totală de acţiune, cu un televizor 3D, pentru a avea o experienţă ieşită din comun. Oferta de pe piaţă Magazinele au multe oferte disponibile pe acest segment de piaţă, cu preţuri începând de la 2.000 de lei şi ajungând până la 14.000 de lei. Diferă mult ofertele între magazinele online. De exemplu, un Panasonic TX-P42UT30E, plasmă FullHD 3D, diagonala 106 cm, poate costa şi 2.000 de lei, dar şi 3.300 de lei. Fiţi atenţi însă la serviciile adiacente oferite, la preţul transportului şi la seriozitatea magazinului. În plus, contează şi dacă produsul respectiv este nou, resigilat sau la mâna a doua, dar cu garanţie (de regulă şase luni) oferită de magazin. Un produs interesant se găseşte în oferta unui mare retailer online, LG 42PW450, plasmă, 106 cm, HD Ready, care costă sub 2.300 de lei. Preţul mai mic poate fi explicat prin lipsa re­zoluţiei FullHD. Cine vrea un Sony KDL32EX720BAEP, cu diagonala de 81 cm, internet tv, LED, trebuie să scoată din buzunar în jur de 2.800 de lei. Dacă aveţi o sufragerie mare şi vreţi să vă impresionaţi prietenii, atunci este musai să vă luaţi un 3D cu diagonala de cel puţin 150 cm. La circa 5.000 de lei, un LG 60PZ250 nu pare scump, având în vedere caracteristicile. Filmele favorite sau jocurile video (eventual cu sistemul Kinect, care poate fi conectat şi la un PC) vor arăta altfel. EVOLUŢIE

Plasmele şi LED-urile s-au ieftinit şi se vând bine

Vânzările în cazul televizoarelor 2D au crescut şi ele anul trecut, în special datorită ieftinirilor, dar au avut o evoluţie lină, nu una spectaculoasă. "Plusul înregistrat la vânzări este de circa 15-20%, în 2011 faţă de 2010, pe fondul scăderii drastice a preţurilor", a declarat Mihai Pătraşcu, director executiv Evomag. Odată cu scăderea preţurilor la televizoarele 3D, şi producătorii de aparate 2D au fost obligaţi să treacă la discounturi masive. În perioadele de reduceri, cumpărătorii au putut achiziţiona televizoare FullHD, cu diagonala de 81 cm, şi cu 1.000 de lei. Oricum, la acest preţ se poate găsi uşor un televizor HD Ready, cu aceeaşi diagonală. Pe perioada verii anului trecut, producătorii, confruntaţi cu scăderea vânzărilor, au operat reduceri masive de preţ pentru a recupera terenul. În plus, în faţa unor consumatori din ce în ce mai pretenţioşi, au venit şi cu mai multe inovaţii într-o perioadă mai scurtă de timp. Astfel, dacă înainte veneau cu noutăţi la circa şase luni, acum perioada s-a înjumătăţit, potrivit lui Pătraşcu. "Focusul producătorilor se îndreaptă tot mai mult spre tehnologia LED. Preţurile sunt ceva mai mari pe această zonă, media fiind între 2.500 şi 3.000 de lei", a afirmat acesta. Consumatorii au devenit mai pretenţioşi în perioada de criză şi caută televizoare mai bine dotate şi accesorizate. Astfel, un accesoriu precum mufa pentru stick USB a devenit esenţial. Totodată, şi românii au început tot mai mult să adopte principiul "televizorul şi camera" şi îşi cumpără câte un televizor pentru fiecare cameră, profitând astfel de scăderea preţurilor. În plus, durata medie de viaţă a unui televizor a devenit acum de trei ani, faţă de şapte-opt ani, cât era înainte. Dacă sunteţi în căutarea unui televizor cu diagonala de 55 cm pentru bucătărie sau dormitor, cu 500 de lei rezolvaţi rapid problema. Cu aceşti bani vă puteţi lua un produs Samsung sau LG, de obicei HD Ready. Cu 1.000 de lei deja vă luaţi un FullHD de 66 cm sau un HD Ready de 81 cm. Dacă aveţi noroc, însă, puteţi găsi la resigilate sau la ofertă un FullHD de 81 cm. Dacă măriţi miza, cu 1.500 de lei puteţi găsi şi televizor cu dimensiunea de 106 cm, FullHD, suficient pentru sufrageria unui apartament de bloc. Dacă vreţi ceva la 127 cm, puteţi rezolva problema cu 2.000-2.200 de lei, în funcţie de marcă, dotări şi retailer. Dacă aveţi şi mai mulţi bani la dispoziţie, vă puteţi lua un aparat la 150 cm sau mai mult cu circa 4.000 de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News