Ce se întâmplă cu Casa Regală britanică. Mai poate fi oprit declinul?

Prințesa Kate.Sursa Foto: Arhiva EVZ

O poză publicată de Palatul Kensington, a Prințesei de Wales cu copiii ei, și editată în Photoshop, a avut mai multe inconsecvențe, iar implicațiile sunt nebănuite pentru Casa Regală, conform The Telegraph.

Casa Regală și o poză înduioșător de sinceră

În 2013, după nașterea Prințului George, Palatul Kensington a lansat o fotografie de familie făcută de Michael Middleton și fotografia a schimbat în liniște istoria regală. Poza de amator a Ducelui și Ducesei de Cambridge, a fiului lor prim născut și a câinelui lor a fost înduioșător de sinceră. De asemenea, a dat tonul unui deceniu de fotografii regale: poze făcute de familie, ale familiei și trimise tot sub controlul lor.

Astfel, în timp ce tânărul Prinț William a avut nenumărate apariții în fața sutelor de aparate foto și camere de luat vederi, propriii săi copii au fost fotografiați în condiții stricte, fie de mama lor, fie de un fotograf profesionist prietenos, căruia i s-a permis să intre în lumea lor de acasă.

În cele mai multe feluri, a funcționat, rezultând un album foto cu imagini sănătoase cu prințul George, prințesa Charlotte și prințul Louis în creștere.

Imaginile au pus capăt pieței de fotografii ale paparazzilor, au scutit copiii de presiunea de a poza în mod regulat pentru un fotograf de presă și au găsit echilibrul potrivit între viața lor publică și cea privată.

Au existat puține motive de plângere. Până acum.

„Problema Photoshop” lasă Casa Regală mai expusă ca niciodată

În timp ce familia regală se confruntă cu ceea ce poate fi numită o criză – regele bolnav de cancer, prințesa de Wales care se recuperează după o intervenție chirurgicală și prințul de Wales dispărut în mod misterios dintr-o logodnă fără explicații – un „eșec Photoshop”, distribuit în Duminica Mamelor, lasă palatul mai expus decât a fost de ani de zile.

O fotografie falsificată, retrasă din propriile arhive de marile agenții fotografice din lume din cauza acuzațiilor că a fost „manipulată”, a provocat haos.

Arătându-o pe Prințesa de Wales cu cei trei copii ai săi, a fost menită, parțial, să asigure publicul că ea este în siguranță și bine, recuperându-se bine acasă , așa cum a spus întotdeauna Palatul.

În schimb, a lăsat impresia nefericită că teoreticienii conspirației ar fi putut avea dreptate până la urmă. S-ar putea să nu aibă dovezi pentru teoriile lor mai ciudate, inclusiv rapoarte (negate) conform cărora Prințesa a fost în comă sau glume despre faptul că a suferit o operație estetică, dar un astfel de derapaj este un ajutor pentru cei care se bucură să vadă familia regală prinsă pe picior greșit.

Ajustări minore” în Photoshop

Palatul Kensington nu a confirmat încă în mod specific cum a fost editată fotografia, mărturisirea „ajustărilor minore” ridicând mai multe întrebări decât răspunsuri cu privire la măsura în care publicul poate acum să creadă ceea ce vede.

O declarație personală a Prințesei a recunoscut că „precum mulți fotografi amatori, experimentez ocazional editarea”, dar nu a dezvăluit exact ce anume a fost schimbat.

Faptul că oricine poate pune la îndoială veridicitatea fotografiei este o situație de coșmar pentru Palat într-o lume în care știrile false scapă de sub control.

Întrebările tulburătoare cu privire la sănătatea Prințesei au devenit acum mai greu de respins.

Chiar a fost fotografia făcută săptămâna asta? Chiar era acolo? Toți cei trei copii zâmbeau atât de perfect pentru cameră?

Casa Regală, declin greu de oprit

Ea a oferit oportunitatea perfectă republicanilor, criticilor și făcătorilor de răutăți din rețelele sociale care se bucură de nenorocirea familiei regale de a-și prezenta cazul.

Omid Scobie, biograful Prințului Harry și Meghan – acum unul dintre cei mai vocali critici ai familiei regale – a citat episodul ca dovadă că „devine din ce în ce mai greu pentru public să creadă discursul (și acum și fotografia) pe care [Palatul] îl împărtășesc”.

„Revenire la credibilitatea anterioară, în acest moment, este o sarcină aproape imposibilă”, a adăugat el.

Peter Hunt, fost corespondent regal al BBC, a spus că provocarea „este că oamenii se vor întreba dacă pot fi de încredere comunicatele Palatului și dacă vor fi crezute atunci când vor publica următoarea actualizare privind sănătatea”.

După toate probabilitățile, realitatea este mai aproape de următoarea situație: Prințesa a modificat și a distribuit fotografia pentru a crea imaginea perfectă a revenirii, într-o situație de mare presiune care este unică pentru acest moment și această familie.

Nu este un salt de imaginație să te gândești la ea stând acasă și recuperându-se într-o cabană de pe domeniul Windsor, având timp pentru a studia fotografiile făcute de soțul ei, înainte de a le distribui într-o lume critică în care publicul este gata să observe orice. mic defect sau schimbare.

Publicul a rămas nedumerit

Dar faptul că un public derutat se întreabă acum dacă întreaga imagine a fost fabricată ar trebui să creeze o mare îngrijorare.

Se vorbește nu numai despre o lume a falsurilor generate de inteligență artificială, în care presa și publicul trebuie să fie în alertă mai mare ca niciodată pentru imaginile falsificate, ci și de o eră în care încrederea în instituții este, de asemenea, la un nivel scăzut.

Dacă blocarea din cauza Covid a încurajat un control mai mare al palatului, permițând asistenților să verifice toate videoclipurile și pozele cu familia regală acasă, acesta este momentul să revenim la un spirit de deschidere.

Dacă a existat vreodată o situație ideală pentru „lecții învățate”, aceasta este.

O scuză rapidă și personală din partea Prințesei va fi parcurs mult pentru a netezi apele, iar palatul are cu siguranță datoria să confirme pașii pe care îi ia pentru a preveni o astfel de „manipulare” să se repete.

Regina Elisabeta a II-a a spus odată că „trebuia văzută pentru a fi crezută”. Un motto poate mai util pentru noua generație.