Cartel în industria auto germană. Guvernul de la Berlin confirmă scandalul

Credibilitatea industriei auto germane a intrat într-un con de umbră, după ce autorităţile de concurenţă europene au început să investigheze existenţa unui presupus cartel în industria auto germană.

Săptămânalul „Der Spiegel” a scris, vineri, că Volkswagen, Audi, Porsche, BMW şi Daimler s-au pus de acord încă din anii 1990 asupra unor chestiuni legate de tehnologie, costuri, furnizori şi, inclusiv, tratarea emisiilor autovehiculelor diesel. 

Guvernul  german a confirmat scandalul şi şi-a exprimat încrederea că acuzaţiile „vor fi clarificate complet”, dată fiind importanţa sectorului auto în economia țării.

Ministerul Economiei  ia „foarte în serios” informaţiile şi se aşteaptă la transparenţă totală, deoarece este în joc credibilitatea industriei şi doar o clarificare completă a acuzaţiilor poate readuce încrederea.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Sebastian Hille, a refuzat să comenteze „fondul problemei”, care cu siguranţă va fi abordată la „reuniunea diesel” pe care Guvernul a convocat-o pe 2 august şi la care vor participa producătorii euro şi reprezentanţii guvernelor din statele federale unde se află principalele fabrici. 

Conducerea Volkswagen se întâlnește de urgență

Preşedintele Consiliului de Supraveghere, Hans Dieter Potsch, „a convocat  pentru miercuri o reuniune extraordinară a Consiliului, după acuzaţiile referitoare la existenţa unui cartel în industria auto germană.

Comitetul de întreprindere de la Volkswagen a cerut, la rândul său, conducerii grupului să organizeze o reuniune de acest tip în zilele următoare.