Canada se alătură Statelor Unite ale Americii și Uniunii Europene și impune un tarif de 100% pentru vehiculele elctrice produse în China.
Taxe în cascadă pentru mașinile electrice din China
China comunistă este acuzată că își subvenționează industria de vehicule electrice, oferind producătorilor de mașini un avantaj nedrept.
„Transformăm sectorul auto al Canadei pentru a deveni un lider global în construirea vehiculelor de mâine, dar actori precum China au ales să-și acorde un avantaj nedrept pe piața globală”, a declarat Justin Trudeau, premierul Canadei.
Taxele Canadei asupra vehiculelor electrice chinezești urmează să intre în vigoare la 1 octombrie, în timp ce cele privind oțelul și aluminiul vor fi implementate începând cu 15 octombrie.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Comerțului din China comunistă a declarat că acțiunile Canadei „subminează serios sistemul economic global și regulile economice și comerciale”.
China răspunde agresiv la adoptarea noilor taxe din Canada
El a continuat afirmând agresiv: „China îndeamnă partea canadiană să-și corecteze imediat practicile eronate”. Purtătorul de cuvânt se bazează pe faptul că Beijingul este al doilea partener comercial al Canadei, după SUA.
În mai, SUA a declarat că își vor multiplica de patru ori tarifele la importurile de vehicule electrice chinezești acestea ajungând la 100%.
America a fost urmată de UE, care a anunțat planuri de a impune taxe asupra vehiculelor electrice fabricate în China de până la 36,3%.
Și Tesla va avea de suferit în urma noilor taxe din Canada
Tarifele Canadei pentru vehiculele electrice chinezești le vor include pe cele produse de Tesla la fabrica sa din Shanghai.
„Tesla aproape sigur va face lobby asupra guvernului canadian pentru a obține o anumită marjă de libertate asupra acestor tarife, așa cum au făcut-o deja în cazul Europei”, a declarat Mark Rainford, un specialist în industria auto din China.
„Dacă nu reușesc să reducă suficient tariful, probabil că vor canaliza importurile lor canadiene fie către fabricile din SUA, fie din Europa, deoarece Canada este a șasea piață ca mărime în acest an și, prin urmare, nu este nesemnificativă”, spune specialistul.
În urma investigațiilor făcute la inițiativa lui Elon Musk, la începutul acestei luni, UE și-a redus tariful suplimentar planificat pentru Tesla-ul fabricat din China cu mai mult de jumătate.
China va avea de pierdut în urma noilor măsuri
Mărcile de mașini chineze nu sunt populare în Canada, dar pentru unele, precum BYD, s-au luat măsuri suplimentare pentru a intra pe piața țării.
China este cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, iar producătorii săi de mașini au câștigat rapid o cotă semnificativă pe piața globală.
Canada a încheiat acorduri în valoare de miliarde de dolari cu marii producători de mașini europeni, încercând să devină o parte cheie a industriei EV la nivel mondial.