Camionetă, business class sau birou? Inovația Max Recline

Ford Motor Co a lansat mai multe informații și imagini ale mult așteptatului scaun de dormit în stil avion al noului său model de pick-up F-150, care se înclină complet în spate, permițând clienților să doarmă în camioanetele lor.

Noul pick-up F-150 de la Ford are scaune de dormit în stilul companiilor aeriene, care se înclină complet pentru a funcționa ca paturi - și o suprafață de lucru pentru a transforma scaunul șoferului într-un birou

Producătorul auto a dezvăluit primele detalii despre noile scaune frontale „Max Recline” în iunie, dar cumpărătorii dornici au fost lăsați să aștepte informațiile cu privire la funcționalitățile acestor scaune, care pot transforma vehiculul într-un veritabil dormitor.

Disponibilă din această lună, cea mai recentă generație de camionete Ford F-150, un bestseller al  Ford,  vine, de asemenea, cu opțiunea de a plia consola principală care se poate transforma într-un birou - transformând scaunul șoferului într-un birou - precum și într-o zonă de lucru iluminată prin plafon, scrie Daily Mail.

Ford spune că noile scaune frontale înclinate vor oferi „confort de business class” proprietarilor care vor să se odihnească în timpul unei zile lungi de muncă.

„Din ce în ce mai mulți oameni petrec mai mult timp în mașinile lor atunci când nu conduc, se întâmplă tot timpul, iar oamenii care iau pauze de masă și o mulțime de muncitori din turele de noapte  folosesc în acest sens un F-150. Deci le oferim acum în plus o șansă să se destindă, să se relaxeze. Și să doarmă în mașină, dacă au nevoie, ”, a declarat Jim Farley, directorul operațional Ford.

„Mulți dintre clienții noștri dorm de fapt în camionetele lor”, a adăugat Jackie DeMarco, executiv la divizia nord-americană de camioane la Ford.

„Sunteți la locul de muncă dimineața devreme și lucrați toată ziua, dar într-o perioadă de inactivitate s-ar putea să doriți să faceți o siestă”.

Scaunele-minune, deocamdată opționale

Pe de altă parte,  scaunele din față nu se rabatează doar. Pe măsură ce se apropie de poziția orizontală, partea de jos a scaunului se ridică cu 3,5 inci pentru a umple golul care ar fi creat printr-o simplă înclinare.

„Ne-am gândit să încercăm doar să rabatăm total scaunul  și ceea ce am constatat este că atunci când faci asta nu este suficient de confortabil, exista acest spațiu între perna scaunului și spătarul scaunului și pur și simplu nu era o poziție confortabilă ”, a explicat DeMarco.

Ea a spus că echipa Ford s-a asigurat că spațiul a fost eliminat și că partea superioară a spătarului scaunului poate fi, de asemenea, extinsă pentru a acționa ca un suport pentru gât pentru a-l face cât mai confortabil posibil.

„Echipa a lucrat cu adevărat la modul în care ar putea ridica partea inferioară și să umple acel spațiu, precum și în jurul zonei umerilor până la tetieră”.

Cu toate acestea, în timp ce această caracteristică oferă un confort la nivel înalt, vine și la un preț premium. Poate fi adăugată ca opțiune la un cost de pentru 340 de dolari, dar nu va fi disponibilă pe modelele mai ieftine ale modelului F-150.

În prezent, opțiunea este disponibilă doar pe modelele King Ranch, Platinum și Limited, cele mai ieftine dintre acestea începând de la un preț de 58.365 de dolari.

Ford nu a spus încă dacă scaunele înclinabile vor fi disponibile pe viitor pe modelele mai ieftine.

O altă caracteristică interesantă a scaunelor interioare ale modelului Ford F-150 2021  este noua capacitate de a transforma scaunul șoferului într-un scaun de birou, cu un nivel de viteză de rabatare și un ecran tactil de 12 inci în tabloul de bord pentru a crea spațiu de lucru între scaunele din față.

„Avem, de asemenea, un birou mobil complet, astfel încât totul să poată fi pliat pe consola generală, inclusiv schimbătorul de viteze, consola centrală se rabatează și puteți face o muncă de birou completă”, a spus Farley.

„Este ceva ce am văzut de mult timp, din ce în ce mai mulți oameni își folosesc mașinile ca birouri de domiciliu”.

Și există un alt spațiu de lucru multifuncțional la hayon cu cleme de fixare, buzunare cu clemă și fante pentru creioane, pixuri, tablete și tăvi.

Vehiculul poate alimenta chiar și un loc de muncă sau un camping, cu un generator încorporat care poate funcționa până la trei zile cu un singur rezervor de benzină. Ford spune că generatorul are trei ieșiri și poate alimenta mai multe dispozitive și unelte.

Propulsie și hibridă

Noul F-150 vine cu noua asistență pentru șofer, care-i permite să parcurgă fără să atingă volanul peste 100.000 de mile de drumuri cartografiate din Statele Unite.

Modelul pentru 2021 este propulsat de șase motoare, cu un motor complet hibrid disponibil, care este un V6 de 430 cai putere.

La începutul acestui an, s-a dezvăluit că Ford, al doilea mare producător de automobile din SUA, se baza pe cea de-a 14-a generație de camionete F-150 din 2021 pentru a ajuta compania la achitarea datoriilor legate de coronavirus.

Noul F-150, care face parte din cea mai bine vândută gamă de vehicule din Statele Unite de 40 de ani, generează venituri anuale de 50 de miliarde de dolari și o parte semnificativă din profiturile anuale ale Ford.

Potrivit Detroit News, Ford a vândut aproape 900.000 de camioane din seria F anul trecut, comparativ cu 633.694 de vânzări de pick-uri Ram de la Fiat Chrysler Automobiles NV și 575.600 de vânzări ale Chevrolet Silverado de la General Motors Co.

Noul camion este o parte esențială a planului lui Farley de a reduce costurile de garanție cu 5 miliarde de dolari, de a accelera impulsul Ford în conectivitatea vehiculelor și de a adăuga poziția deja puternică a producătorului auto pe piața din nord-est a vehiculelor comerciale americane.

Ford a împrumutat peste 20 de miliarde de dolari pentru a rezista șocului economic al pandemiei de coronavirus. Profiturile din noul F-150 vor fi esențiale pentru rambursarea acestor bani.

Camionul din seria F există din 1948, în timp ce modelul F-150 a debutat în 1975.

 

Foto: Ford media