Aflat probabil în plină pană creativă, directorul de creație al brandului abordează o viziune nu tocmai morală. Deși este adevărat că actul artistic permite orice mod de exprimare, creatorul discrimineaza pacienții spitalelor de psihiatrie prin abordarea noii colecții de haine.

De-a lungul timpului, generație după generație a adorat finețea și unicitatea Gucci. Însă, de data aceasta, conceptul care stă la baza colecției Gucci Primavară/ Vară 2020, lansată la Săptămâna Modei de la Milano, este considerat de mulți drept “ofensator” și “lipsit de imaginație“.

Mai mult, în timpul prezentării de modă, chiar unul dintre modelele Gucci a atras atenția publicului prin protestul său împotriva viziunii colecției. Ayesha Tan-Jones și-a ridicat mâinile în timp ce defila pe podium, pentru a arăta tuturor mesajul scris pe palmele sale, cu textul – „Tulburările mintale nu reprezintă un motiv de inspirație pentru o colecție de haine”.

„De-a lungul carierei mele de model, m-am confruntat cu numeroase probleme în ceea ce privește sănătatea mintală. Totodată, câțiva dintre membrii familiei mele au fost afectați de depresie, anxietate, tulburare bipolară și schizofrenie. În acest context, este dureros și insensibil din partea unei case de modă precum Gucci, să folosească un astfel de concept care reprezintă doar o simplă modă trecatoare”, afirmă modelul într-o postare pe Instagram.

„Este de prost gust ca Gucci să folosească uniforme și cămași de forță care fac aluzie la pacienții cu tulburări psihice”, adaugă Tan-Jones.

În apărarea sa, Alessandro Michele, creatorulul colecției de haine, a afirmat în cadrul unei conferințe de presă, că sursele sale de inspirație au fost „oamenii și uniformele”. El precizează faptul că „o uniformă este ceva care te constrange și care te trece în anonimat”.

Mai mult, creatorul de modă susține că a vrut să demostreze prin intermediul modei, modul în care puterea este exercitată asupra vieții noastre și felul în care aceasta ne oprește din a ne exprima liber.

Purtătorul de cuvant al brandului Gucci afirmă faptul ca uniformele și camașile de forță au fost folosite exclusiv pentru prezentarea de modă, iar ele nu vor fi puse în vânzare.

Totuși, nu este prima dată când casa de modă se află în centrul controverselor. Spre exemplu, în februarie, Gucci și-a cerut scuze și a întrerupt vânzarea unui pulover despre care utilizatorii unei rețele social media au spus că are un mesaj rasist.