Calvarul şoferilor pe DN 66

Calvarul şoferilor pe DN 66

Drumul care leagă Simeria de Petroşani arată în continuare ca după bombardament, deşi repararea lui trebuia să fie gata de acum doi ani.

Deşi trebuia finalizată încă de la 1 septembrie 2006, lucrarea de reabilitare a Drumului Na- ţional 66 pe porţiunea dintre Simeria şi Petroşani bate şi acum pasul pe loc. Aceasta din cauza faptului că atunci când au fost desemnaţi executanţii lucrărilor, din totalul de trei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN) a ales doi total nepotriviţi. Prodeftiki este o firmă cu datorii la stat şi Centrala de Construcţii Căi Ferate Drumuri şi Poduri (CCCFDP), o unitate aflată acum în lichidare. În loc de supravegherea lucrărilor, administratorii s-au ocupat mai mult de probleme contractuale cu executanţii. Mai bine de un an au durat procedurile de reziliere a contractului cu Prodeftiki. Complicaţii din cauza preţurilor triplate Porţiunea Haţeg - Simeria trebuia executată de filiala din Deva a CCCFDP. Aici lucrările au trenat mai ales din cauză că banii erau încasaţi de unitatea centrală a companiei, cea de la Bucureşti, dar nu mai ajungeau la Deva, aşa că filiala, câteodată, nu avea nici bani de motorină. Complicaţii au mai apărut apoi din cauza triplării preţurilor la mixturile asfaltice, dar şi din cauză că CNADN nu s-a ocupat cum trebuie de exproprierile de terenuri, făcute incomplet şi incorect.

Aşa se face că, la un an şi jumătate de la termenul iniţial de finalizare a lucrărilor, drumul este reabilitat doar pe jumătate. Acest fapt i-a iritat şi pe consilierii judeţeni care, în şedinţa de astăzi, l-au invitat la Deva pe directorul Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara (căreia îi este arondat şi judeţul Hunedoara), de la care aşteaptă explicaţii. Imaginea unei bătăi de joc Deşi pe cei aproape 80 de kilometri ai DN 66, de la Simeria la Petroşani, ar fi trebuit ca drumul să fie „ca-n palmă“, acesta arată execrabil pe distanţe cuprinse între sute de metri şi chiar zeci de kilometri. Pe jumătatea primului tronson (Simeria - Haţeg), de la Simeria la Călan, îngustările de drum din dreptul podeţelor provoacă deseori situaţii periculoase, iar asfaltul care se întrerupe des pune la grea încercare până şi suspensiile maşinilor special construite pentru teren accidentat. Mai mult, de vei vrea să apeşi mai tare acceleraţ ia între Călan şi Haţeg, unde drumul arată aproape la fel ca în urmă cu 15 ani, înseamnă că vrei să-ţi baţi joc de maşină. Mai durează cel puţin un an Situaţia pe tronsonul dintre Haţeg şi Baru este cam aceeaşi de trei ani: firma grecească Prodeftiki (care a primit lucrarea, cu toate că avea datorii imense la stat, pentru lucrări anterior efectuate în România), cu greu, a fost „scoasă“ de pe şantier. Noua firmă, Romstrade, abia dacă-şi organizează şantierul. Nici pe cel de-al treilea tronson, între Baru şi Petroşani, nu se poate spune că lucrările sunt finalizate. Aici, înainte de a da drumul lucrărilor, CNADN nu s-a ocupat şi de problema exproprierilor, oamenii nefiind de acord să-şi dea terenurile degeaba.

Directorul Regionalei de Drumuri Naţionale Timişoara, Ioan Maliţa, spune că reabilitarea DN 66 va fi finalizată în prima parte a anului viitor. „Cele mai mari probleme au fost provocate de exproprieri. Când am avut bani pentru cumpărarea terenurilor, ne-am trezit că oamenii nu aveau suprafeţele intabulate. Acum, constructorii îşi organizează şantierele şi vor trece la treabă de îndată ce se va îmbunătăţi vremea“, spune Ioan Maliţa.

Ne puteți urmări și pe Google News