Reconstrucția și darea în circulație a liniei de cale ferată București-Giurgiu reprezintă un moment istoric pentru România. Această porțiune a fost inaugurată în anul 1869 de către regele Carol I.
Prima cale ferată inaugurată de Carol I
În anul 1869, regele Carol I inaugura oficial linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, respectiv prima gară a Bucureştilor, Gara Filaret.
Câțiva ani mai târziu a avut loc inaugurarea Gării de Nord din București.
Puțini știu că până în anul 1888, Gara de Nord a fost cunoscută drept Gara Târgoviştei.
Ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu va fi redeschisă de la 1 iunie
Ca urmarea a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, începând cu 1 iunie ar urma să fie redeschisă circulația pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu.
Anunțul a fost făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF):
„Începând din 1 iunie 2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord Gr.A/Gr.B – București Progresu – Giurgiu și retur. Va fi introdus un serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.A/Gr.B și București Progresu. De asemenea, va fi implementat și un serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu.
Acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători CFR Călători cu șapte perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat”, transmit reprezentanții ARF.
Serviciul de transport feroviar pe această rută va fi suplimentat în viitor
ARF va demara organizarea unor proceduri competitive intre cei șase operatori români în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu:
„Astfel, ținând cont de faptul că termenul de 01.06.2024 este devansat față de cel luat în considerare, în studiul ARF ce a făcut obiectul proiectului cod SMIS 1398951, prin care s-a stabilit obligația de serviciu public care a stat la baza CSP 2022-2032, ARF a lansat în consultare publică proiectul de Decizie a Președintelui ARF pentru aprobarea încheierii actelor adiționale nr.6 pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022”, transmit reprezentanții Autorității.
Autoritățile doresc să ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de rezultatele înregistrate și de solicitările primite.