Zeci de călători, batjocoriți de CFR. Trenurile, un iad ambulant

Zeci de călători, batjocoriți de CFR. Trenurile, un iad ambulantLocomotiva. Sursa foto: Arhiva EVZ

România. Călătoria spre Iași s-a transformat într-un adevărat coșmar, pentru pasagerii unui tren CFR, din cauza instalației de climatizare defecte. Pasagerii au suferit din cauza temperaturilor ridicate, la concurență cu cele de afară.

 

Pasagerii care au ales trenul CFR, sâmbătă, 6 iulie, ca să ajungă la Iași, au călătorit în condiții insuportabile. Instalația de climatizare defectă dintr-un vagon, a transformat drumul într-un adevărat coșmar. Oamenii nu au fost protejat deloc, de căldura soarelui de iulie.

Călătoria de coșmar cu trenul de Iași

Canicula, calitatea precară a șinelor de cale ferată au făcut ca trenul de Iași să circule cu viteza melcului. Acesta în condițiile în care instalația de climatizare nu funcționa într-unul din vagoane. Călătorii au acuzat disconfortul produs, însă nu au avut ce face. Au trebuit să îndure călătoria în condiții inumane până la destinație.

Imaginile din trenul groazei au fost difuzate de postul de televiziune Digi 24 care le-a primit de la un pasager. În clipul video se vede panoul de control al instalației de climatizare ce indică temperatura din vagon: 40 de grade Celsius.

Reprezentanții CFR au intervenit și au spus că este o situație punctuală. Că există asemenea probleme, de climatizare, doar în cazul a două sau trei procente din garniturile puse în circulație de compania de stat. Totodată au dat vina pentru viteza redusă cu care se circulă pe temperaturile ridicate. Aceștia au replicat că situația nu este doar în România, ci și în alte țări din Uniunea Europeană.

CFR Călători

CFR Călători. Sursa foto: Arhiva EVZ

Trenurile CFR se confruntă cu probleme grave

Călătoria cu trenurile companiei de stat reprezintă o adevărată aventură. Iar acest lucru se întâmplă indiferent de sezon. E drept că întârzierile uriașe sunt înregistrate mai ales la trenurile care circulă vara. Din cauza căldurii.

În urmă cu o săptămână, trenul CFR Timișoara - Iași a avut o întârziere de aproximativ cinci ore. Acest lucru a fost din cauză că locomotiva, mult prea veche s-a defectat într-o stație și a necesitat reparații.

Turiștii care au ales să meargă cu trenul la mare, de la Timișoara la Mangalia, au avut un drum care a durat peste 20 de ore, într-una din ultimele zile ale lunii iunie. În mod normal, călătoria era programată să dureze 14 ore. Deci, întârzierea a fost de șase ore. CFR a dat vina, la momentul respectiv pe un copac ce ar fi lovit locomotiva, dar și pe problemele provocate de furtuni.

O zi mai târziu un alt tren care se întorcea de la Mangalia spre Oradea a fost cuprins de un incendiu. Focul s-a manifestat la locomotivă, iar trenul a fost oprit în câmp. Pasagerii au ajuns cu trei ore întârziere la destinație. Dar asta pentru că defecțiunea s-a produs aproape de punctul de destinație.

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu cu trenul Sursa foto: Facebook

Călătoria cu trenurile CFR, adevărată aventură

În România, trenurile CFR au probleme în toate sezoanele, indiferent de vreme. Iarna sau vara, trenurile se confruntă cu probleme și au întârzierei. Nici primăvara sau toamna, când clima este mai blândă, călătoria nu decurge mai bine. Orice fenomen meteo provoacă perturbări în traficul feroviar și generează întârzieri de sute de minute. S-a întâmplat nu o dată în istoria recentă a companiei.

Infrastructura feroviară este învechită și nu a mai beneficiat de reparații de zeci de ani. Din acest motiv trenurile circulă cu viteze mult sub 100 de km/oră. Chiar ministrul Sorin Grindeanu recunoștea că nu s-au mai cumpărat locomotive noi de peste 25 de ani. Multe șine n-au mai fost înlocuite de pe vremea lui Ceaușescu. Cam tot din acele vremuri datează și parte dintre locomotive și vagoane.

Iar de aici o mulțime de defecțiuni și accidente. În vara trecută aproape că nu a fost săptămână în care măcar o locomotivă să nu fi luat foc sau să nu se fi oprit din cauza unor defecțiuni. Iar anul acesta pare că o luăm de la capăt.

Responsabilii CFR ridică din umeri și dau vina pe moștenirea dezastruoasă și lipsa banilor. Se întâmplă de ani de zile, în care nu s-a făcut mai nimic pentru îmbunătățirea situației. Aceasta deși Uniunea Europeană a pus la dispoziția României fonduri uriașe pentru reabilitarea căilor ferate. Doar că, nimeni nu a fost interesat să le cheltuiască.