Bunurile familiei Ceaușescu vândute la licitații. Câți bani câștigat statul și la cine au ajuns obiectele

sursa foto: Arhiva EvZ

Case, obiecte de artă, mașini, cea mai mare parte din averea familiei Ceaușescu a fost vândută la licitație. Din 1989, când RA-APPS a intrat în posesia lor, statul le-a bucățit și le-a vândut diferiților colecționari.

Averea familiei Ceaușescu a ajuns la diferiți colecționari gata să plătească zeci de mii de euro. Totul pentru a se mândri că au un obiect ce a aparținut cuplului dictatorial. Așa se face mobilierul, mașinile, obiecte de porțelan sau de cristal. Blănurile Elenei Ceaușescu, puștile dictatorului au ajuns la licitație.

Rata medie de adjudecare la o licitație a fost de 77%, potrivit informațiilor din spațiul public. Printre cele mai scumpe obiecte vândute a fost o garnitură de birou sculptată, cadoul CC pentru dictator la a 72 aniversare. Obiectul a fost cumpărat contra sumei de 55.000 de mii de euro. O tablă de șah care a aparținut familiei Ceușescu s-a vândut cu 16.000 de euro în 2020.

O bună parte dintre aceste obiecte au fost vândute către colecționari străini. Doar că aceștia le vând mai departe. Pe de altă parte, alte obiecte au fost cumpărate de către români. Așa se face că ARO-ul lui Ceaușescu a ajuns la Ovidu Tender.

Avionul familiei Ceaușescu, cisternă pentru americani

El a fost dispus să plătească peste 20.000 de euro pe mașină. Doar că din cauza problemelor penale, mașina s-a întors la ANAF care a scos-o din nou la licitație. Pe de altă parte blana Elenei ceaușescu din vulpe argintie s-a vândut cu 900 de euro.

Limuzina dictatorului a fost vândută cu 37.000 de euro. Aceasta era un cadou din partea șahului Iranului, Reza Pahlavi. Pușca făcută în 1933 pentru Carol al 2-lea a fost vândută și ea cu peste 32.500 de euro. Pentru obiecte ce au aparținut cuplului dictatorial au licitat și mai multe muzee din Europa.

Acestea sunt dedicate războiului rece șo comunismului, așa se explică de ce au cumpărat chiar și servicii de porțelan. Însă avionul cuplului a avut cea mai ciudată soartă. Asta pentru Boieng-ul 707 ”Carpați” a ajuns cisterna pentru Forțele Navale și Aeriene Americane. Avionul a plecat din România din 2012 și nu a mai zburat de atunci.