Bulgaria: Au fost stabilite hoteluri de carantină în stațiunile Albena și Nesebăr

Bulgaria: Au fost stabilite hoteluri de carantină în stațiunile Albena și Nesebăr

Ministrul bulgar al turismului, Stela Baltova, a subliniat, între măsurile legate de sprijinirea și refacerea sectorului, eforturile care vizează poziționarea și păstrarea Bulgariei în zona verde cât mai mult timp posibil. „Dacă deschideți astăzi harta Re-open EU, Bulgaria este din nou o zonă verde", a declarat ea în timpul unei interpelări parlamentare.

Într-un interviu acordat postului Nova TV miercuri, ministrul bulgar al sănătății, Stoicio Kațarov, a prognozat că Bulgaria va intra în câteva zile în zona portocalie. ”Primele rezultate privind restabilirea dinamismului sectorului sunt evidente. Peste 2,5 milioane de turiști au călătorit în Bulgaria de la începutul sezonului estival până în prezent", a reiterat Baltova.

Ea a reamintit că, împreună cu Ministerul Sănătății, au elaborat un protocol de sănătate pentru implementarea măsurilor antiepidemice în sectorul turismului în timpul sezonului estival și a fost creat un buletin cu informații actualizate. "Cu Ministerul Sănătății a fost elaborat și un sticker pentru obiectivee turistice „vaccinate 100%”, iar primul a fost deja lipit într-un hotel din Albena", a spus ministrul.

În mandatul cabinetului interimar, au fost elaborate și instrucțiuni pentru funcționarea locurilor de cazare și a restaurantelor și au fost stabilite primele hoteluri de carantină la Albena și Nesebăr. "În prezent suntem în proces de contractare a unor asemenea locuri, inclusiv aici, la Sofia, având în vedere previziunile legate de evoluția situației epidemice", a spus ministrul turismului. Foarte curând vor fi livrate 1,5 milioane de teste antigen, operatorii din turism le vor putea folosi dacă vor, a informat ea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Critici împotriva deciziilor

Penultimul ministru al turismului din ultimul cabinet al lui Boiko Borisov, Nikolina Anghelkova, a criticat-o pe Baltova și guvernul interimar că implementează politicile și măsurile anticriză adoptate de guvernul lui Boiko Borisov. "Cuvintele trebuie să exprime intențiile. Sunt necesare acțiuni și măsuri concrete pentru a ajuta sectorul în această criză", a spus Anghelkova.

Potrivit spuselor ministrului Stela Baltova, obiectivele guvernului interimar în turism au un „impact strategic predominant”. Măsurile sunt de natură economică și socială, precum și măsuri care vizează încurajarea călătoriilor cu destinația Bulgaria, a spus Baltova. Ea a raportat că ministerul a continuat și a accelerat procesul de acordare a subvențiilor pentru afacerile din turism și a creat o nouă măsură de sprijinire a sectorului turistic.

În timpul mandatului cabinetului interimar, a fost pregătită notificarea celei de-a treia faze a ajutorului de stat, ceea ce este o realitate și beneficiază de un plafon de ajutor crescut pentru fiecare firmă. În a treia fază, sunt prevăzute condiții relaxate pentru aplicare. Se va realiza în întregime pe cale electronică. Ca parte a asistenței, este, de asemenea, posibil să se acorde sprijin în cadrul acestei scheme companiilor care se aflau deja în dificultate la 31 decembrie 2019, cu condiția să nu fie supuse procedurilor colective de insolvență", a mai spus ea. Potrivit acesteia, dintre cele cinci programe actuale de sprijinire a industriei turismului, două au fost pregătite și implementate în întregime de guvernul interimar - programul „Împreună din nou”, care este în valoare de 15 milioane de leva, precum și măsura de sprijinire a operatorilor din turism, cu al cărei ajutor se returnează banii plătiți în avans de clienți pentru excursii neefectuate din cauza pandemiei.

„Există, de asemenea, o regândire a măsurii 60/40, care va fi mai convenabilă pentru industria turismului, precum și o măsură 80/0, în care statul va acoperi doar contribuțiile de asigurări sociale plătite de angajator cu participarea asiguratului", a menționat Baltova, cu precizarea că acest lucru se poate întâmpla doar prin actualizarea bugetului. „60% din banii de marketing și publicitate din bugetul ministerului s-au cheltuit”, a spus ea când a fost întrebată ce parte a bugetului pentru publicitate a fost cheltuită de la preluarea mandatului său. "Acest lucru a permis o strategie de marketing rapidă, care are un efect strategic. Ne propunem un marketing cu buget zero", a spus ministrul bulgar al turismului.