Buffy, îngerii lui Charlie şi iepuraşii Playboy, din nou la TV
- Ruxandra Grecu
- 15 septembrie 2011, 23:35
Noul sezon de televiziune americană propune o grilă prime-time cu şi pentru femei frumoase şi puternice. Din păcate, numărul scenaristelor s-a înjumătăţit în ultimii ani.
Deşi, de obicei, serialele americane au în centru personaje masculine în proporţii covârşitoare, sezonul 2011-2012 abundă în premiere cu eroine. Unele sunt transformate în obiecte ("The Playboy Club"), în timp ce altele ar putea snopi în bătaie orice bărbat (noul avatar "Charlie's Angels"). Astfel, femeile care sunt capetele de afiş ale noilor seriale sunt agente speciale, stewardese din anii '60, iepuraşi Playboy, chelneriţe sau mame. Sarah Michelle Gellar, devenită cunoscută datorită rolului principal din serialul "Buffy Spaima Vampirilor", revine pe micul ecran în Statele Unite, spre încântarea fanilor ei. Actriţa, în vârstă de 34 de ani, a făcut o pauză de la televiziune ("Buffy Spaima Vampirilor" s-a încheiat în 2003, însă este difuzat în prezent pe Diva Universal) şi a născut o fetiţă, iar acum este din nou eroină în "Ringer" (un fel de "dublură"). În acest thriller, difuzat de reţeaua americană The CW, Gellar interpretează două surori gemene, Bridget şi Siobhan, una bogată, alta săracă, însă amândouă au probleme cu mafia. Când Siobhan dispare, Bridget îi ia locul, cu tot cu mafioţi, soţ, dar şi amantul surorii. Vestea că Gellar va apărea din nou pe micile ecrane a creat aşteptări imense fanilor ei, însă primele cronici exprimă dezamăgirea. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NS4tx6RrvNI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Îngerii lui Charlie se întorc. Dar degeaba? Deşi femeile sunt punctul focal al sezonului de televiziune, nu foarte multe dintre ele sunt personaje tridimensionale, pe care le vor admira membrele publicului feminin. Un remake precum "Charlie's Angels", cu Minka Kelly ("Colega de cameră"), Rachael Taylor ("Anatomia lui Grey") şi Annie Ilonzeh ("Percy Jackson") în rolul "îngerilor", e considerat complet inutil, având în vedere existenţa serialului din anii '60 cu Farrah Fawcett, printre altele, şi a celor două filme cu Cameron Diaz, Lucy Liu şi Drew Barrymore. Nici cronicile nu sunt bune, cel puţin pentru primul episod. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ga8qXySgluA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Serialul "The Playboy Club" a stârnit controverse încă din etapa de casting, atunci când producătorii au menţionat că actorii - şi femei, şi bărbaţi - care vor semna contracte nu trebuie să se teamă de nuditate. Asta în condiţiile în care NBC, una dintre cele patru mari reţele de televiziune publică din SUA, nu are voie să difuzeze scene de nuditate, nici măcar înjurături. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/F-95qfa956A" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Femeile sunt totuşi frumoase în serialul care are loc în anii '60, deşi potrivit criticilor americani, ele sunt mai degrabă nişte statui decât personaje reale. Una dintre ele este jucată de Amber Heard, a cărei carieră la Hollywood ia avânt. Va apărea în curând alături de Johnny Depp în filmul "Rum Diaries", bazat pe un roman de Hunter S. Thompson. Veştile sunt mai bune despre un serial cu stewardese precum "Pan Am", unde Christina Ricci face un rol foarte bun. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6oVdLIvcNRE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> TENDINŢĂ Din ce în ce mai puţine scenariste Maureen Ryan de la AolTV.com remarcă tendinţa îngrijorătoare de diminuare a numărului de scenariste de televiziune. Dacă în sezonul 2006-2007, potrivit unui raport al Centrului pentru Studiul Femeilor în Televiziune şi Film al Universităţii San Diego, 35% dintre scenarişti erau femei, procentul a scăzut la mai mult de jumătate, ajungând la 15% în sezonul 2010-2011. Motivele sunt variate: de la preocuparea scăzută a producătorilor pentru egalizarea balanţelor dintre cele două sexe, la criteriile economice, care duc la angajarea unui număr scăzut de scenarişti, şi până la prioritatea bărbaţilor la joburile disponibile. Asta în condiţiile în care e necesară o perspectivă feminină la conturarea unor personaje ale sexului frumos, fapt demonstrat de seriale precum "The Playboy Club".