Cotidianul britanic Financial Times informează că manipularea testelor de emisii de gaze de către constructorii de automobile era cunoscută la nivelurile înalte ale UE. În timp ce Bruxelles-ul se arată foarte îngrijorat de așa-zisele schimbări climatice, el nu a făcut nimic pentru a opri minciunile industriei auto.
Comisia Europeană avea știință despre manipulările testelor de emisii de gaze de către constructorii de mașini cu mai bine de doi ani înainte ca escrocheria Volkswagen să fie dezvăluită, scrie FT.
Potrivit unor documente interne ale instituției europene, care au intrat în posesia ziarului britanic, comisarul însărcinat cu problemele Mediului din acea perioadă, Janez Potocnik, și-a informat colegii în 2013, dar Bruxelles-ul nu a întreprins nimic pentru a pune capăt acestor practici.
Comisarul a expus foarte clar chestiunea mai ales într-o scrisoare adresată în februarie 2013 comisarului de politică industrială Antonio Tajani, scrie FT.
Janez Potocnik arăta atunci:
„Există serioase îngrijorări că performanța (motoarelor - n.r.) a fost ajustată pentru a se conforma ciclului de teste, în ciuda unei spectaculoase creșteri a emisiilor în afara acestui context.”
Documentele citate de ziarul britanic „arată că manipularea testelor de emisii de către constructorii de automobile era larg cunoscută - și aprins dezbătută - la cele mai înalte niveluri ale Uniunii Europene, de mult mai mult timp decât se bănuia”.
La sfârșitul lui septembrie, Agenția federală de protecție a mediului a descoperit că constructorul de automobile german și-a echipat motoarele diesel cu un soft capabil să înșele testele.
Volskwagen a recunoscut că aproximativ 11 milioane de mașini din întreaga lume, cu diversele mărci ale grupului, erau echipate cu softul.