Boagiu: Se va circula pe autostrada Nădlac-Sibiu din primăvara lui 2013

Boagiu: Se va circula pe autostrada Nădlac-Sibiu din primăvara lui 2013

Pe autostrada care va lega Sibiul de Nădlac, parte a Coridorului IV Pan-european, se va putea circula cel mai târziu, în primăvara lui 2013. Declaraţia a fost făcută de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, cu ocazia cu ocazia unei vizite efectuate pe şantierele de pe Coridorul IV.

Cel mai avansat tronson este cel dintre Arad şi Timişoara, care urmează să fie deschis circulaţiei peste o lună de zile. Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au participat la deschiderea lucrărilor pe şantierele autostrăzii Orăştie - Sibiu. Avertizare pentru constructori Boagiu a profitat de ocazie pentru a-i atenţiona încă o dată pe constructori că dacă nu respectă termenele de execuţie prevăzute în contracte vor fi penalizaţi.

''Constructorii care nu respectă termenele vor fi penalizaţi, pentru că aşa este corect. În situaţia în care nu-şi respectă termenele avem penalităţi clare, scrise în contracte. Le-au semnat şi le-au asumat, sunt termene pe care trebuie să le respecte'', a afirmat ministrul Anca Boagiu.

"Şi, de ce să ascundem adevărul, cred că şi constructorii au tot interesul să lucreze în această perioadă în care nu sunt multe state în Europa care pun banii din buget pe investiţii, din orice ţară ar veni ei. Dacă firmele vor să facă profit pentru companiile lor şi noi trebuie să facem profit pentru statul român. Şi profitul (statului, n.r.) se materializează în timpii de execuţie şi calitatea lucrărilor'', a adăugat aceasta.

Totodată, ministrul Transporturilor a arătat că lucrările pe autostradă ar putea continua şi pe timp de iarnă, acolo unde anumite operaţiuni pot fi executate la temperaturi sub zero grade Celsius.

''Intrăm într-o perioadă nouă pentru că decizia pe care am luat-o este aceea de a lucra şi pe perioada de iarnă, acolo unde avem lucrări care pot fi executate la temperaturi scăzute. Deja apreciez mobilizarea multora dintre constructori care îşi identifică soluţiile tehnice astfel ca să putem lucra şi la minus 1-2 grade Celsius'', a mai spus oficialul de la Transporturi. Deva şi Orăştie, gata în 2012 Şefa de la Transporturi a mai avansat un termen pentru variantă de ocolire între Deva şi Orăştie. Anca Boagiu a apreciat că lucrările la acest segment vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile obţinute prin Programul ISPA - un program de preaderare.

"Ritmul este bun aici. E păcat că, ani în şir, nu s-a întâmplat ceea ce ar fi trebuit să se întâmple, dar am convingerea fermă că anul viitor va fi finalizată lucrarea, pentru că pe acest contract discutăm despre o finanţare ISPA care vine din perioada de preaderare pentru care, anul trecut, prin negocieri, am obţinut de la Comisia Europeană prelungirea termenului de execuţie", a spus Boagiu.

Varianta de ocolire Deva - Orăştie, de pe traseul autostrăzii Nădlac - Sibiu, beneficiază de o finanţare în valoare de 177,92 milioane euro, din care contribuţia Comisiei Europene se ridică la 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului României este de 69 milioane euro, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri şi pasaje, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş care va avea o deschidere de 720 de metri. Legătura cu reţeaua existentă de drumuri va fi asigurată prin două noduri rutiere provizorii situate la Deva şi Orăştie şi un nod rutier proiectat la est de oraşul Simeria, informează Agerpres. Pe şantier lucrează circa 400 de oameni.