Anca Boagiu: "Autorităţile locale şantajează constructorii de autostrăzi"

Anca Boagiu: "Autorităţile locale şantajează constructorii de autostrăzi"

Reabilitarea unor kilometri buni de drumuri judeţene sau realizarea unor lucrări la grădiniţa sau şcoala din sat. Asta le cer autorităţile locale constructorilor de autostrăzi în schimbul unor avize, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu.

"S-au gândit să şantajeze pentru că din construcţia de autostrăzi se scot bani, dar noi nu avem bani pentru investiţii locale", s-a plâns Anca Boagiu la conferinţa de presă în care îşi prezenta bilanţul pe anul care se încheie.

"Aşa s-au specializat ai noştri (constructorii de autostrăzi - n.r) să mai facă şi o şcoală şi o grădiniţă şi un drum comunal. Noi nu avem banii alocaţi pentru a construi ceea ce trebuie să facă primarii sau preşedinţii de consilii judeţene. Avem bani alocaţi pentru a construi autostrăzi", a declarat supărată foc Boagiu.

Întrebată de presa cine sunt acei preşedinţi de consilii judeţene care pun beţe în roate, ministrul Transporturilor a evitat să ofere exemple clare.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Chiar zilele trecute am aflat că într-un judeţ preşedintele consiliului judeţean vrea nici mai mult nici mai puţin de 42 de kilometri de drumuri judeţene să fie reabilitaţi. De ce? Drumurile judeţene se finanţează de la bugetul CJ, nu de la cel al Ministerului Transporturilor", a adăugat aceasta furioasă.

Grad de absorbţie de 11%

Şi pentru că tot era o conferinţă în care se făcea bilanţul, Boagiu a anunţat că ministerul pe care îl conduce din luna septemnrie a anului trecut a ajuns la un grad de absorbţie a fondurilor europene de 11%, după intrări de 330 milioane euro în acest.

"În perioada 2007-2010 am contractat 1,7 miliarde euro, iar în 2011 suma este de 1,8 miliarde euro. Am avut rambursări de 330 milioane euro, iar ţinta pentru anul viitor este să ajungem la un grad de absorbţie de 40%", a declarat ministrul Transporturilor.

Prin Programul Operaţional Sectorial de Transporturi (POST) 2007-2013, ministerul beneficiază de fonduri europene de 4,6 miliarde euro, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat, de 1,1 miliarde euro. De la demararea programului în 2007 şi până în prezent au fost depuse la Comisia Europeană 115 cereri de finanţare, din care 62 au fost aprobate şi 35 se află în curs de evaluare. Din cele 62 de cereri de finanţare au fost semnate 54 de contracte de finanţare. Ce proiecte s-au finalizat în acest an

58 de kilometri de autostradă au fost daţi în folosinţă în acest an, reprezentând tronsoanele Timişoara-Arad (32 km), centura ocolitoare a Constanţei (circa 8 km) şi Medgidia-Constanţa (circa 25 km).

Astfel, România are în prezent aproximativ 370 km de autostradă, în timp ce în execuţie se află alţi 434 km (4,09 miliarde euro), în curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) şi în curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).

Şi pe calea ferată s-au finalizat în acest an lucrări începute cu ani buni în urmă, respectiv 230 km de cale ferată pe relaţia Predeal-Câmpina-Bucureşti-Feteşti-Constanţa, care are o lungime totală de 363 km.

"În ciuda multor ani în care au trebuit (constructorii - n.r.) să finalizeze traseul Braşov-Constanţa, peste 75% din lucrări au fost făcute în 2011, ceea a dus la scăderea timpului de parcurs şi creşterea încasărilor la CFR Călători", a spus Boagiu. În urma deschiderii circulaţiei pe mai multe tronsoane, România a ajuns, în acest an, la 370 de kilometri de autostradă. Potrivit informaţiilor Ministerului Transporturilor, în prezent se află în execuţie 434 de kilometri de autostradă. Alte proiecte totalizând 136 de kilometri sunt fie în curs de semnare a contractelor, fie în fază de licitare. Lucrările au fost demarate pe mare parte din tronsoanele Coridorului IV Pan-European. CITIŢI ŞI:

  • Angajamentul ministrului Anca Boagiu: În primăvara lui 2013 vom avea autostrada Sibiu-Nădlac
  • Noua autostradă Arad-Timişoara a fost inaugurată azi. Emil Boc: "Da, se poate!"| FOTO
  • Boagiu: Până în 2013 vor fi reabilitaţi 2.300 de kilometri de drumuri naţionale