Black Friday 2023 vine, ca în fiecare an, cu o mulțime de reduceri pentru tot buzunarul. Cu toate acestea, multe dintre produse se pot dovedi a fi false.
România a intrat în săptămâna Black Friday 2023. De-a lungul anilor, „Vinerea neagră” s-a întins de la o singură zi la o săptămână sau chiar la o lună întreagă. Ofertele autentice se îmbină în fiecare an cu tot felul de oferte false, iar cel care are de pierdut este tot clientul.
Reduceri și produse false de Black Friday 2023
Polițiștii de frontieră au confiscat, la intrarea în țară, 46.000 de produse contrafăcute, în valoare de 15 milioane de lei.
De la tricouri, parfumuri, curele de ceas, huse de telefon, pantofi sport, produsele erau destinate comercializării în perioada reducerilor aplicate, cu ocazia Black Friday 2023.
Suspecţii, din România, Bulgaria, Turcia şi Azerbaidjan au încercat să aducă în ţară prin Vama Giurgiu produse ce păreau fabricate de firme cunoscute.
Bunurile au fost confiscate pentru că cei vizați nu aveau documente care să ateste că marfa este originală. La fel s-a întâmplat și în Vama Isaccea din Tulcea, dar și în Portul Constanța.
Black Friday 2023. Cum te poți feri de o țeapă?
Dacă este original, produsul și ambalajul ar trebui să fie perfecte, spun cei care le fabrică. Mai mult decât atât, dacă un produs are un preț mult mai mic decât media pieței este clar că este fake.
Trebuie să ne uităm și în interior, pentru că cine face un fake nu își dă interesul să arate bine și în interior.
Inspectorii de la Protecția Consumatorului avertizează că nimic nu este gratis. Aceștia ne îndeamnă să fim atenți la prețul afișat și să verificăm dacă acesta include taxa pe valoarea adăugată.
Ce mai poți verifica
Verificați și dacă prețul include costul de livrare, dar și dacă prețul produselor din coșul de cumpărături corespunde cu prețul redus indicat, atunci când ați ales produsul.
Un alt aspect de care ar fi bine să țineți cont de Black Friday 2023 e acela că există anumite trucuri de marketing.
Un truc frecvent utilizat este crearea unei senzații de urgență. „Mai sunt doar 10 bucăți” sau „Grăbește-te, oferta expiră curând”. Acestea sunt doar câteva dintre formulările care pun în alertă clienții.