Cele trei arene vor servi drept bază de antrenament pentru echipele care vor evolua la București în competiția continentală. Pe „Arena Națională” se vor desfășura patru partide – trei din grupe și una din „optimi” – , iar marele bal fotbalistic va avea loc în perioada 12 iunie – 20 iulie 2020.

Gheorghe Popescu, căpitanul legendar al „Generației de Aur” care acum „joacă” sub blazonul Guvernului, a dat asigurări, ieri, că România, Bucureștiul, va organiza fără probleme cele patru partide de la EURO 2020 (toate vor avea loc pe „Arena Națională”). Capitala noastră se numără printre cele 12 orașe-gazdă alese de UEFA în care „naționalele” se vor lupta pentru râvnitul trofeu continental.

Linia de metrou, doar un vis frumos

Culmea, una dintre marile cerințe ale forului european vizavi de București nu va putea fi îndeplinită până la startul turneului final, și, cel mai probabil, nici imediat după: tronsonul de metrou între Capitală și Aeroportul „Henri Coandă”. Acest aspect va fi înlocuit cu ruta de tren, plus cu liniile express ale RATB. Dacă peste varianta metroului UEFA a închis ochii (să zicem!), un alt „musai” pentru imaginea noastră îl reprezintă stadioanele „Giulești-Valentin Stănescu”, „Ghencea” și „Arcul de Triumf”. Ieri, au fost prezentate noile machete ale celor trei arene, pe care echipele care vor evolua la București le vor folosi pentru antrenament. Fostul stadion al Stelei a fost deja dărâmat, cel din Grant abia a fost golit de niște scaune, iar pe cel de lângă Mânăstirea Cașin încă sunt în desfășurare meciurile de rugby.

„Vor fi gata în proporție de 90%”

Gică Popescu, consilierul premierului, a declarat, ieri, că toate obiectivele propuse vor fi gata la timp: „Dorim ca aceste stadioane să fie gata și vor fi gata pentru EURO 2020. Chiar dacă nu vor fi gata în totalitate și vor fi gata în proporție de 90%, dacă vom avea de pus două prosoape, trei ghivece și trei cearceafuri, asta nu înseamnă că nu vor fi folosite pe durata întregului Campionat European. Acesta este manualul pe care Guvernul României l-a prezentat în primăvara lui 2014 către UEFA, în baza căruia ne-au fost acordate organizarea celor patru meciuri. Trei în grupă și unul în optimile de finală. În acest manual nu este prevăzută calea ferată. Primul studiu de fazabilitate a fost terminat în 2008 și acest proiect a stat undeva în sertar până în 2018, când noi l-am preluat în comitetul interministerial și am zis să putem să facem încă un obiectiv având ca și motiv EURO 2020”.