Ministerul Educației a anunțat că va implementa evaluarea digitalizată a lucrărilor candidaților în cadrul sesiunii de bacalaureat din august - septembrie 2023. Acest proces va cuprinde probele scrise, care debutează miercuri, 16 august.
Ministrul Educației, Ligia Deca, subliniază că obiectivul său este implementarea evaluării digitalizate în cadrul tuturor examenelor naționale, indiferent dacă este vorba despre bacalaureat, evaluare națională, concurs de ocupare a posturilor sau definitivat.
Lucrările de la BAC vor fi corectate digital
Pe lângă asta, se vrea eliminarea erorilor umane în corectarea examenului. Potrivit oficialilor, uneori profesorii au greșit la calcule, iar contestațiile au dezvăluit că notele corecte erau, de fapt, cu câteva puncte mai mari.
„Un pas uriaș, de care sistemul de învățământ are mare nevoie. Nu vom mai transporta lucrări dintr-un județ în altul pentru evaluare, se reduce considerabil riscul producerii unor erori în momentul transcrierii notelor de pe borderou pe lucrare sau de pe lucrare în aplicație, în vederea afișării.
Sunt doar câteva dintre beneficiile evaluării digitalizate. Adaug faptul că lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click”, a transmis ministrul Educației.
Un număr de peste 33.900 de candidați au înregistrat participarea pentru examenul național de bacalaureat în cadrul sesiunii august - septembrie 2023. Această sesiune reprezintă o premieră în ceea ce privește implementarea evaluării digitalizate pentru lucrările scrise.
Procesul de corectare digitală a lucrărilor de Bacalaureat
Pentru a implementa evaluarea digitalizată, sunt utilizate scanere care sunt distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la finalul probei scrise, în prezența candidatului, și apoi sunt încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți.
Asigurarea confidențialității lucrării este realizată automat în momentul încărcării, eliminând necesitatea intervenției candidaților sau profesorilor asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, cu ajutorul platformei, către doi evaluatori din alt județ decât cel de proveniență al candidaților, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.
În prezent, au fost finalizate etapele pregătitoare pentru procesul de evaluare digitalizată, iar ghidurile pentru fiecare rol de utilizator din platformă au fost elaborate și distribuite.
„Subliniem că procesul de evaluare digitalizată nu implică schimbări în ceea ce priveşte criteriile de evaluare / baremele şi tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenului de bacalaureat. Ministerul Educaţiei valorifică tehnologia pentru îmbunătăţirea proceselor specifice sistemului educaţional românesc”, se mai precizează în comunicat.